Hammer A3 31 2dehands

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Zag hem ook graag mijn kant uitkomen, maar ik wens je er toch veel plezier mee Skybiker :cool:
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ja zo zie je maar weer wat een goed georganiseerd forum kan doen, zo weet je het even niet meer maar dat duurt meestal niet lang met alle gedeelde kennis van een grote groep leden die kosten nog moeite besparen om elkaar te helpen. Tja daar wordt men blij van.

Zoek je een machine of info ervan, een boutje / moertje of een mooi plankie tot boomstam, het lukt vrijwel altijd om dit onderling geregeld te krijgen.

En dan een forum met een zo groot aantal leden en eigenlijk nergens een scheldwoord te vinden, tja was ik nog niet eerder tegengekomen en daar kunnen we trots op zijn.

Jan, jou aanbod kwam op een perfecte tijd, anders had ik vandaag iets meer uit moeten geven dan ik gepland had, mijn dank is groot.

Groet, Rob.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Helemaal top! Zie je zondag.
En nu hoeft de lintzaag ook geen maanden meer te wachten.
Begin vorige week had ik via de website van Felder een offerte aangevraagd voor de A3-41 en vanochtend zat 'ie bij de mail.
Heb Arbo Siebersma maar direct gebeld en en hem en mezelf blij gemaakt.
Ik heb er ook maar direct het X-life systeem voor de N-4400 bij besteld.

Intussen heb ik je A3-31 helemaal schoongemaakt en in een lichte film ballistol olie gezet.
De machine ziet er echt weer als (bijna) nieuw uit.
Ik hoop dat je zondag wat hulptroepen hebt om de machine van de aanhanger af te tillen..

IMG_3277.jpg

IMG_3278.jpg

Groet,
Jan
 
P

Pel

Guest
Kijk een aan, dat is nou eerste klas service, hij ziet er weer uit als nieuw.

Groet Pel.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik hoop dat je zondag wat hulptroepen hebt om de machine van de aanhanger af te tillen..

En/of een transpalet meenemen of voorzien ter plekke, de meeste Felder/hammer machines zijn slim gebouwd om met een transpalet verplaatst te kunnen worden. Deze duidelijk ook aangezien de opening onderaan.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Transpallet is "Vlaams" voor palletwagen. Dat snappen die 'ollanders misschien niet :p.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Hij ziet er weer toppie uit Jan, of ik een paar sterke troepen kan vinden kan ik niet beloven, daar het bij mijn werkplaats ernstig stil is op zondagen, sterke buurmannen hebben we niet en helaas is mijn altijd behulpzame maatje niet heel lang geleden overleden aan die nog veel te veel voorkomende "k" ziekte.

Ik had mijn hoop al gezet op de oprij platen waar je het over had, en Zuidlanders voeren niets uit op Zondag, blijft toch een vreemd en eigenzinnig volkje.

Maar we komen er vast wel uit, ik zal wel even proberen om een nieuwe hefarm te kopen bij Felder, en even op marktplein hier kijk of er nog iemand er 1 heeft rondslingeren.

Wanneer je die bouten nog heb die je aan de zijkant kan zetten, om een palletwagen te kunnen gebruiken probeer ik deze week even rond te vragen of ik er ergens 1 kan lenen. Maar beloven kan ik het niet.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Balistol gebruik ik ook, jij betaald alleen wat teveel Jan

https://www.ballistol-shop.nl/Ballistol_Spray.html

400ml 11.95
Wel even een sprayflacon meebestellen

Vwb de hammer, het kan zo simpel zijn
SKybiker, verzamel en grote hoeveelheid stoeptegels
Stapel er 4 stuks in een vierkant achter de aanhanger totdat je even hoog bent met de laadvloer
Zet de machine om een plaat hout en 2 spanbandjes er omheen zodat de plaat goed op zijn plak blijft zitten

Wieg de machine nu rustig als een pinquin van de aanhanger op de stoeptegels
Eenmaal op de tegels drukt 1 man hem iets om en de andere trekt er 2 tegels onder vandaan, dit doe je om en om van de ene naar de andere kant totdat je laag genoeg bent om er een hondje onder te schuiven
Als dat met een openhaard van 260kg en 170cm hoog lukt (1 man) dat moet dit zeker met 2 man lukken om de vlakbank te verplaatsen
 

tuoh

Oud hout
En gebruik de tafels NIET als handvat, dat komt de precisie niet ten goede. Daarom ook dat er zoveel tweedehandse vlakbankjes te vinden zijn met ontzette tafels.

Heb je geen zware draagbalk in de garage zitten om een takel aan te hangen? Hef je het spul zo van de aanhanger. Of met drie balken een driepoot fabriceren waar de takel aan kan hangen.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Balistol gebruik ik ook, jij betaald alleen wat teveel Jan

De link was even als voorbeeld. Daar staat nl. duidelijk beschreven wat voor olie het is en wat je allemaal mee kan doen.
Een soort van Dasty onder de oliën.
Maar toch bedankt.
Trouwens, zin om zondag mee te gaan? Dan pik ik je wel op. Moet je wel vroeg je bed uit...

Groet,
Jan
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Rob, in plaats van de aanhanger neem ik de paardentrailer mee (Als het niet stormt....)
Daar zit een mooie oploop klep aan, en de hoek is niet zo steil.
Gaat helemaal goed komen.

Groet,
Jan
 

vanhaag

Actieve deelnemer
5 jul 2016
34
0
Ik heb mijn Hammer machine vervoert op een aanhanger, en met behulp van een motortakel heb ik hem op de aanhanger getild. Niemand in je omgeving waarvan je er 1 kan lenen?
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Transpallet is "Vlaams" voor palletwagen. Dat snappen die 'ollanders misschien niet :p.
Helemaal juist L.N. ik dacht dat Timothy een europallet bedoelde:D.
Mvg. :).

@ maja 158,
Wat een mooie machine Jan, die Skybiker is toch maar een mazzelpik. (Amsterdams voor geluksvogel)
Mvg, :).
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
En wanneer je denkt dat het niet beter kan, heb je het toch mis.

Ik dacht van, ik probeer het gewoon en doe een oproep hier op marktplein voor een hefarm met de wetenschap dat de kans erg klein is.

Gisteren nog geen reactie en ik bestel er 1 bij Felder, éénmaal gedaan sluit ik mijn email af en zie dat ik op dat moment een PB krijg en wat denk je,
ja hoor, een forumlid die een hefarm voor me heeft en dan ook nog in Zuidland op een minuutje van mijn werkplaats, het kan soms raar lopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.