Hammer A3 31 2dehands

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik heb even een optie op een Hammer A3\ 31 met een silentpoweras

De Machine is uit 2012 en heeft volgens de verkoper bijna geen draaiuren en ziet er netjes uit.

De vraagprijs is €2250.--

Is dit een te hoge prijs voor een machine uit 2012 of is de prijs wel oké

Graag hoor ik jullie mening.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zou vooral kijken wat een realistische afschrijving is
een hoop machines zijn zomaar 20% van de waarde kwijt op het moment dat ze geplaatst zijn
vergelijk eens met een occassion van bijv. 2015 (3 jaar jonger, kan zomaar zijn dat het niet veel scheelt
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Hangt ook af van de staat van gebruik. En kijk eens naar die snijplaatjes op de schaafas, zijn alle kanten al opgebruikt b.v. Best een serieus bedrag om al die plaatjes te vernieuwen.
En controleer of de aanslag goed recht is en niet hol wat nog wel eens voorkomt.

jaap
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Dit zijn al goede tips, ga daar rekening mee houden,

De afschrijving is een puntje, maar zo vaak komen ze tweedehands met poweras niet voorbij, ik let er al een aantal maanden op.

Een nieuwe kost nu met power as en rij inrichting volgens de offerte die ik heb en geldig tot 31 Jan. €3450.-- inclusief bezorgen.

Een puntje met een nieuwe is dat ze het er bij felder over hebben in de offerte dat de machine afgesteld en de tafels uitgelijnd moeten worden en dat zie ik niet zo zitten om dit zelf te doen of er €300 voor moet bij betalen.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Een puntje met een nieuwe is dat ze het er bij felder over hebben in de offerte dat de machine afgesteld en de tafels uitgelijnd moeten worden en dat zie ik niet zo zitten om dit zelf te doen of er €300 voor moet bij betalen.

Ik heb sinds 2 maanden een A3-31.
Uit mijn hoofd €3100,- voor betaald incl bezorging.
Niks aan afgesteld of uitgelijnd.
Doet het perfect.

Groet,
Hans
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
722
30
BE / Tienen
De prijs is i.m.o. hoog voor een 2dehandsmachine, anderzijds is het wel zo dat Hammer & Felder 2dehands wat meer kosten dan de rest... Silent Power as kom je inderdaad niet veel tegen op de 2dehandsmarkt... Vraag is natuurlijk of je het wil / moet hebben... Voor- en nadelen zijn elders aangehaald... Hou er rekening mee dat een wissel van alle wisselmesjes toch ongeveer 300 euro kost (Ze hebben 4 zijden... ze hebben een langere standtijd... je kan ze apart vervangen.. ze laden wat gemakkelijker aan met hars... ze allemaal draaien of vervangen kost beduidend meer tijd dan een tersa mes of een zelfstellend felder mes vervangen... )

Ik zou denk ik proberen een bod te doen van 1700 a 1800 euro en zien wat er van komt... Een jonge robland of iets gelijkaardig met een schaafbreedte van 30 kost 2dehands 1500 - 1750 euro. Is zonder Silent Power as, maar is voor de rest wel vergelijkbaar met de Hammer...

Om correct te vergelijken moet je trouwens vergelijken met de prijs exclusief bezorging, veronderstel dat de verkoper dat niet voor jou doet... Hier in België is bezorgen 350 + BTW (dus ongeveer 420 euro). Dus dan betaal je 2200 i.p.v. een goeie 3000....
 
Laatst bewerkt:

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Plaatjes zijn aan de prijs, maar ik wind het niet duur
ik heb een gebruikte A3 26 gekocht, bij de eerste eigenaar heeft hij zo’n 6 tot 7 m3
geschaafd.
Eerste set plaatjes zit er nog in en geen plaatje 2 x gedraaid.
als je dan toch een plaatje beschadigd, draai je alleen die om en is het schaafbeeld weer subliem.
het geluid bij gebruik is echt heel laag, lager dan mijn afzuig.
Ik zou voor een nette machine zeker dat bedrag over hebben,ik heb het zelfde betaald incl. Langgatboor, tafel verlenging en rijinrichting.

gr john
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Als particulier heeft het weinig voordeel om een "onslijtbare" machine, gebruikt en onbeschadigd niet te kopen, het enige verschil met een nieuwe die je één keer gebruikt hebt is de + €1000 die je bespaard hebt.
Zakelijk is anders, maar in dit geval...
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@brt, de bezorging bij Felder hier in NL, is 90 euro excl. de silentpoweras heeft mijn voorkeur na aanleiding wat ik er over gelezen heb en wat Benchworks al schreef.

Ik zelf laat nu elke maand 2 sets messen slijpen a 20 euro de set, plus ongeveer een 10 euro om ze te brengen en nogmaals om ze een week later op te halen.

Ik denk zelf na het lezen van de info hier op het forum dat ik dan beter uit ben met de poweras anders moet ik best vaak nieuwe wegwerp messen kopen, daar ik niet die slijpbare wil en zeker niet meer wil aan modderen om die messen te stellen.

over de prijs viel nog te praten maar zal niet veel zijn.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ter info, in de fabriek worden de mesjes gemonteerd met het Felder logo in de snijdende hoek, de andere hoeken hebben 1-2-3 nummers. Staan ze dus met het logo naar voren, dan zijn ze nooit gedraaid. Staan ze op 1 dan zijn ze logischerwijze 1 keer gedraaid. Maar na een tijdje raak je de kluts kwijt omdat beschadigde of vervangen mesjes niet meer juist zijn.
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Hey skybiker, zoals benchworks al aan gaf is het bedrijfsmatig vaak interessanter om een nieuwe te kopen. Bij industriële machines en machines/ transport middelen is het bouwjaar vaak niet belangrijk, de staat is hierbij belangrijker. Zoals trekkers en industriële machines hebben dus ook vaak een urenteller omdat dit meer zegt als een bouwjaar.

Als je bekijkt dat je voor 1000 euro minder tov nieuw een goede machine kan kopen die precies het zelfde doet als een nieuwe en het ook nog het zelfde type is zodat je deze kan upgraden zou de keuze voor mij snel gemaakt zijn.

Afgelopen vrijdag is onze nieuwe Vandiktebank geleverd met silent power as en het is tot nu toe een genot om mee te werken. Minder machineslag en tear-out bij warrige draad en een stuk stiller.

Succes met je keuze en ik denk dat het geen machine is die heel lang op het internet te koop blijft staan! Mvg
 

J. Bakels

Nieuw lid
6 nov 2015
11
1
Volgens mij helemaal geen verkeerd aanbod. Silent poweras is een echte aanrader. Nieuw rond de 3500...
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
722
30
BE / Tienen
Heb zelf ook een machine met een silent power as besteld. Hoop dat ik binnenkort al die positieve ervaringen kan delen... Moet zeggen dat ik toch redelijk getwijfeld heb. Particulier gebruik... Gewone messen hebben hun dienst jaren bewezen en had zeer goede ervaringen met mijn 4messen as in mijn rojek machine... Hoe gaat het allemaal op de lange termijn... Is die as niet kwetsbaarder dan een andere (een stuk of 70 keer schroefdraad...).... Het is en blijft toch een aanzienlijke meerkost....

Ben je professioneel gebruiker en kan je BTW aftrekken? Dan kan ik me er alleen maar over verbazen dat je tweedehands zou gaan tenzij de prijs enorm goed is....
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Vanochtend wezen kijken bij de machine, tjonge wat een enorme tegenvaller, er staat een uitgeleefd wrak en ook geen silent poweras
maar zwaar versleten messen op een aangevreten schaafas, de tafels waren geheel verroest en de machine zelf had deuken en andere
beschadigingen, ook rondom was de machine erg smerig, zeg maar zwaar verwaarloosd.

Zeg ik nog, maar op de foto bij de advertentie en in je tekst staat zo goed als nieuw, tja zegt meneer, ik heb foto en tekst ergens anders
vandaan gekopieerd, nou lekker dan daar rij je even 250 km voor.

Ook heeft deze al jaren niet meer gedraaid, dus voor mij is de waarde niet meer dan oud ijzer.

Hier de link, let op foto's zijn niet de machine die er werkelijk staat en het stukje over de poweras is net weggehaald. voor €1600.00 mocht ik hem wel meenemen, maar zo als het er bij stond is deze niets waard.

hier de link naar MP, https://www.marktplaats.nl/a/doe-he...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Nou dan wordt het maandag een nieuwe voor de kerstactie is afgelopen.
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
tjonge jonge, dat is wel een domper. Vooral ook schandalig van de verkoper. Andere foto's, verkeerde informatie ect. Ik zou een melding doen bij marktplaats, want dit lijkt me niet geheel conform marktplaats regels/protocol..
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Wat een rotstreek. Een loze rit dus helaas.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik vraag altijd extra foto's om een betere indruk van het te kopen product. Zo krijg ik vaak een goed beeld.

Maar jammer is het zeker voor je!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tsjonge, wat een ellendelingen, bah
Net wat elmer zegt, ik vraag altijd even of de foto's matchen met de machine zoals hij daar staat
ben er ook wel eens ingestonken :( en als je dan vraagt of je even je brandstof vergoeden kijken ze je aan of je niet spoort
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.