Ooievaar en Eenden

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ze zijn prachtig!
Helemaal zoals een eend in het echt is (en eenden zijn echt leuke dieren).
Het zal wel zijn dat dat ze gegeerd zijn.
Fotoverslag?
 
P

Pel

Guest
Prachtig die eendjes en de ooievaar Nico, daar zullen kinderen heel blij mee zijn.

Groet Pel.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ik vind ze geweldig leuk Nico:) Erg mooi en verfijnd werk; zelfs aan de vorm van de snaveltjes kan ik de stemming van de beestjes zien! Fijn om wat foto's van het proces te zien.

Complimenten! Fons
 

Rmkat

Actieve deelnemer
9 feb 2017
455
128
Kop van overijssel
Die zijn leuk geworden. Ik vind het ook een leuk detail dat de staart weer iets omhoog komt. meestal zijn ze redelijk vlak maar zo een beetje omhoog vind ik toch veel mooier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een heel mooie familie kwak, Nico.
Ik vind ze zeer geslaagd in Taxus en ze hebben een heel mooi snaveltje.
 
P

Pel

Guest
Nico heeft eerst een pen aan het hout gedraaid voor in de klauw, daarna het hout buiten de center ingespannen voor de hals, daarna het lijfje gedraaid in de klauw. Andersom gaat m.i. niet, of zie ik dat fout?

Groet Pel.
 
Nico heeft eerst een pen aan het hout gedraaid voor in de klauw, daarna het hout buiten de center ingespannen voor de hals, daarna het lijfje gedraaid in de klauw. Andersom gaat m.i. niet, of zie ik dat fout?

Groet Pel.
Pel, je hebt het helemaal goed zoals ik het heb gedaan. Maar andersom kan ook. Je moet dan net zo te werk gaan als ik laat zien bij het eerste excentrische kelkje. Je boort 2 gaten op een afstand van 15mm en schroeft dat op een hulpstuk. En de "professionele" manier is om een excentrische Chuck te gebruiken
Maar mijn methode is veel makkelijker en geeft een beter en mooier resultaat.
Bijgevoegd een schetsje van het eendje

IMG_4703.jpg
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Maar dat is dus specifiek voor deze wijze van inspannen - toch? Als ik dit zou doen met mijn axminster eccentric chuck zou het dus evengoed andersom kunnen... M.a.w. er is voor zover ik het kan zien geen _draai_reden om het in deze volgorde te doen, alleen een inspanreden?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.