Even voorstellen

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Hallo allemaal,

Na lang alleen maar meelezen heb ik onlangs een account aangemaakt op het forum, en na mijn eerste berichtjes is het tijd om me eens fatsoenlijk voor te stellen. De naam is Thierry, 29 jaar oud en woonachtig in Den Haag. In het dagelijks leven ben ik consultant en mijn vrije tijd gebruik ik graag om te klussen/knutselen met hout. Dit varieert van meubels maken tot draai/snijwerk. Meestal vindt dit plaats bij mijn vader in de schuur, maar in maart gaan mijn vriendin en ik verhuizen naar een huis met een bescheiden schuurtje (een luxe in de randstad :D) waarin ik een werkplaatsje wil inrichten om zo meer tijd te kunnen besteden aan de hobby waar dit forum van in het teken staat.

Ik vind het mooi om vanuit niets iets te maken, bijvoorbeeld meubels van oude pallets. Ook oud gereedschap opknappen en een tweede leven geven vind ik erg leuk om te doen. De komende tijd wil ik me meer gaan toeleggen op "bijzondere" houtverbindingen zoals zwaluwstaarten en daarbij liefst zo veel mogelijk met handgereedschap werken. Hiernaast maak ik graag leuke kleine dingetjes, zoals speelgoed of dierfiguren uit hout.

Het forum zoals ik dat nu al ken zie ik als een mooie plek om kennis en ervaring te delen en de gemoedelijke sfeer en behulpzaamheid spreken me erg aan. Ik kijk uit naar jullie tips en trucs en ik hoop zelf ook af en toe een steentje te kunnen bijdragen, al is het vakmanschap dat ik hier tegenkom soms wel wat intimiderend :eek:
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Welkom op het forum Thierry!
Ben benieuwd naar je creaties, heb je hier toevallig ook foto's van?
Zijn we gek op!:D
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Dank allen.

Wijk0983, Chairman is een bijnaam, losjes gebaseerd op mijn voornaam, die ik inderdaad wel toepasselijk vond voor dit forum.
Techcom, ik heb even teruggezocht, maar kom erachter dat ik meer foto's moet nemen van mijn maaksels. Hieronder niettemin een willekeurige collectie van foto's die ik wel kon vinden:

kastje.jpg

TV Kastje van oud pallethout. De houtsnijwerkjes in de kast heb ik niet zelf gemaakt, maar komen uit Madagaskar en Nigeria. Op het kastje staat een lamp waarin ik mijn hobbies oud gereedschap en knutselen heb gecombineerd :)

veranda.jpgveranda2.jpg

De veranda die mijn vader en ik vorige winter hebben gemaakt (Douglas), Boven de tafel een lamp die we hebben gemaakt van een oude hardhouten balk.

vis.jpg

Snel in elkaar geflanste sinterklaassurprise. Niet bijzonder, wel leuk wat je in korte tijd kunt maken.

walvissen.jpg

Walvissen gemaakt op de figuurzaag. Was een kraamcadeautje.

voorzittershamer.jpg

Voorzittershamer die ik een paar jaar geleden heb gedraaid van wat restjes kozijnhout (Bankirai? Meranti? Geen idee, maar in ieder geval niet het mooiste hout voor het project).

bithouder.jpg

Bithouder, elders op dit forum al een keer geplaatst.

vijlen.jpg

Gedraaide handvatten voor oude vijlen, ook al een keer geplaatst op dit forum.


Dit was het, hoop dat het een klein beetje een beeld geeft :D
 

Bijlagen

  • kastje.jpg
    kastje.jpg
    59 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.