Marianne

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
347
254
's-Hertogenbosch
Met héél veel dank aan forumlid quatorze die mij de tekeningen heeft bezorgd!

Vandaag ben ik samen met mijn dochter Loes begonnen aan iets wat we al heel lang wilde gaan doen, namelijk samen een mooi poppenhuis gaan bouwen wat uiteindelijk voor haar zal zijn.
We gaan er van uit dat het een project van een aantal jaren mee zal worden.
Ten eerste omdat het heel veel werk is en ten tweede omdat er vast dingen gaan mislukken en als laatste (maar niet onbelangrijk) omdat we alle twee ook druk zijn met van allerlei andere dingen.
Zij met haar afstudeerproject en ik met mijn zaak en andere bezigheden :)

2017-poppenhuis Marianne-01.jpg
Dit Victoriaans huis moet het gaan worden.
In deze tekening/beschrijving wordt gebruik gemaakt van allerlei bouwpakketjes van de Karweipost voor bijv. de trappen, de spijlen van de veranda's, deuren en ramen met kozijn, e.d.
Deze zijn niet meer verkrijgbaar dus dat zullen we allemaal zelf moeten gaan maken....geeft niks, een uitdaging is altijd leuk (althans dat denken wij nu nog :) )

2017-poppenhuis Marianne-03.jpg
Het zagen van de sparingen in de plaat van de de begane grond

2017-poppenhuis Marianne-05.jpg
Loes is bezig met een van de tussenwanden en links van haar zie je de begane grond liggen op zijn kop met daarop de latten waarop deze komt te staan.
Die moeten nog netjes op hun plaats gelijmd gaan worden

2017-poppenhuis Marianne-06.jpg
Een gedeelte van de latten gelijmd
(kom er weer eens achter dat ik te weinig lijmtangen heb, dat heb je zo nog al eens een keer)

Voor de vloeren en wanddelen gebruiken we 9mm Berkentriplex (zoals ook op de tekening aangegeven wordt), prachtig materiaal om mee te werken naar mijn idee.

Dat was het voorlopig, zodra we weer verder gaan zal ik de vorderingen wel weer posten.

Henk
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Gaaf, mijn dochter (9) stond ook in de schuur vandaag tijdens figuurzagen. Ik wil ook pappa. Dus binnenkort eenvoudig project voor haar om uit te zagen. Pret met zijn tweeën is wel heel gaaf. Ik stond vroeger ook altijd bij me pa in de schuur.
 
P

Pel

Guest
Mooi project en veel succes, als er vragen zijn dan lezen we die hier wel.

Groet Pel.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Leuk met zijn tweeën iets maken van hout.
Let je wel op pbm als gehoorbescherming bv bij decoupeerzagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.