Kaas/boekekast in miniatuur

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
361
277
's-Hertogenbosch
Een paar weken geleden ben ik begonnen om een kast die hier in de huiskamer staat eens proberen na te gaan maken.
Het moet zo tussen de bedrijven door, dus het gaat een tijd duren voor deze klaar zal zijn.
Misschien vinden jullie het leuk om wat van mijn gepriegel en geklooi te zien:)

attachment.php

Dit is de kast zoals hij bij ons in de kamer staat (wordt wel hoog tijd dat we eens een keer gaan ruimen zeker :p )
Hij is van massief eiken m.u.v. de achterwand van de onderkast en de bodems van de laden

attachment.php

Ik had nog een voorraad eiken over van de oude salontafel van mijn moeder (zie: https://www.woodworking.nl/showthrea...alontafel-1-12 )
Dat is prima geschikt natuurlijk, al moet ik er wel hele kleine latjes van zagen om de juiste dikte te verkrijgen

attachment.php

Het lijmen van de "panelen" om de planken en de boven en onderkant van de (onder)kast van te maken.
Ik was weer eens te haastig en niet goed opgelet op de nerf en er zat spint hout bij.
Later zijn deze panelen bij het kachelhout beland :( en heb ik nieuwe latjes gezaagd, nieuwe panelen gelijmd waarbij ik nu wel op de nerf e.d. gelet heb

attachment.php

Uitmeten van de gaten van de staanders

attachment.php

Boren van de gaten in de staanders (ook de staanders zijn van het type "2.0", omdat de 1e niet naar mijn zin waren)

attachment.php

Staanders zijn geboord

attachment.php

De panelen en de staanders (beide dus de 2e versie) zijn klaar, geschuurd en ingekeept waar nodig


Het ligt nu weer even stil omdat ik het te druk heb met andere bezigheden, maar zodra ik weer wat te melden heb hierover zal ik het aanvaullen.

Henk​
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.