ingelegde hout tekst

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Goedendag iedereen,

Ik maak voor iemand een snijplank en dat is allemaal geen probleem. Nu is er echter de vraag gesteld of er ook een naam in kan...


okay.....

Branden is geen optie, in reliëf erin zetten lijkt me bij een snijplank ivm hygiëne ongewenst.

Blijft dus over het inleggen.. Dat is naar mijn idee alleen mooi als het echt helemaal strak gedaan is en dat gaat mij niet lukken.

Heeft iemand hier ervaring op dit vlak?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik niet, de machine die hier staat wel, echter moet ik dat nog even in de vingers krijgen (een aantal stappen lukken wel maar ik moet er wat mee doen voordat de inlay goed passend is, dan lukt het wel

Kort gezegd komt het er op neer dat de text op alle hoeken dezelfde radius van de frees moet hebben (bijv. 2 mm) je kan namelijk geen rechte hoeken frezen, je moet die dus afronden
Daar loopt het nog een beetje mis

hoeveel haast heb je ?
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Haast ? het had vorige week natuurlijk klaar moeten zijn, what else :)


Nee, joh, geen haast, het is ook geen must, maar een mooi plankje met een naam erin klaar hebben voro Valentijn lijkt mij wel fijn, get the picture ? :eek:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ohhh je hebt wat goed te maken
Jah....dan word het handwerk, want als je het uitbesteed heb je niks goed gemaakt :)

Zonder gekheid, volgens mij heb ik het al gevonden, bestanden zijn klaar, maar er zit nog van alles aan verplichtingen tussen hier en de mancave

Als dit het inderdaad is, dan kan het redelijk vlot gebeuren
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tussen haakjes... found it ! Pocket is klaar, morgen de inlay en als die past dan ben ik er uit....yeah
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
WHooooo, das mooi om te horen, dus er zijn dan mogelijkheden :)

Enig idee wat zoiets gaat kosten, en belangrijker is dat privé of zakelijk en hoe regelen we zoiets ?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Jeroen, Jeroen! Wat heb jij toch ook weer een mooi speelgoed staan!

Ik zat laatst met exact hetzelfde probleem, heb de plank nog niet overgedragen, dus misschien wil ik ook wel gebruik maken van de gelegenheid...
En uiteraard is een mogelijkheid om "The Beast" in real life te zien ook wel een drijfveer :)

Uiteraard is mijn beschikbare tijd de grootste horde, dus moet nog maar kijken in hoevere ik dit van de grond krijg als jij er uberhaupt voor open staat ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
@Gompy
Prive én komt wel goed

Jeroen, Jeroen! Wat heb jij toch ook weer een mooi speelgoed staan!

Ik zat laatst met exact hetzelfde probleem, heb de plank nog niet overgedragen, dus misschien wil ik ook wel gebruik maken van de gelegenheid...
En uiteraard is een mogelijkheid om "The Beast" in real life te zien ook wel een drijfveer :)

Uiteraard is mijn beschikbare tijd de grootste horde, dus moet nog maar kijken in hoeverre ik dit van de grond krijg als jij er überhaupt voor open staat ;)

Dank je Ruben, speelgoed ontbreekt het inderdaad niet aan, al moet ik zeggen dat deze kans min of meer in mijn schoot werd geworpen verder sta ik voor alles en nog wat open...dus zoek maar tijd ;-)

Hi Jan, zeker zeker....
Ben inmiddels ook bij Audiomanics wezen buurten, heb je die versterker (staat ook op zijn site) wel eens bekenen....goeie genade, een plaatje....
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Ik heb een tijdje terug een snijplank gemaakt, met fineer inleg, waarbij de snijplank in de lasersnij/graveermachine geweest is (FabLab in Houten). De laser gaat er in meerdere passes overheen, per pass is dat ongeveer 0,5 mm diep. Het fineer eveneens uitgesneden met de laser, dat is wel wat lastiger, want je moet rekening houden met de kerf (breedte) van de laserstraal. De tekening van hetgeen je wil inleggen moet dus een paar tiende mm groter zijn dan hoe het eindresultaat moet worden, zodat je geen naadje overhoudt. Ook was mijn fineer niet helemaal vlak, waardoor het focuspunt van de laserstraal soms niet op het fineer lag, waardoor niet alle snedes even strak waren. Voordeel van het lasersnijden is dat je heel dunne of puntige ontwerpen kunt maken, omdat je geen rekening hoeft te houden met de freesradius!

Bestand_000.jpg
Bestand_001.jpg
Bestand_003.jpg

Rick
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Hallo Toxiq,

Hij wordt wel gebruikt, maar niet veel ;) Ik heb hem gemaakt voor het hertrouwen van mijn moeder, dus hij staat voornamelijk als pronkstuk in de kast. Een tijdje daarvoor heb ik een andere snijplank ingelegd (de snijplank wel aangekocht overigens), daar heb ik 3 mm dik hout voor genomen (en een beetje groene epoxy), dus die zal een stuk langer meegaan!

Bestand_000.jpg Bestand_001.jpg

Rick
 

uncommon

Actieve deelnemer
13 feb 2017
80
20
Utrecht
Hey hahnwerke,

Waar zit dit fablab in houten? ik heb gezocht op internet maar kan het niet vinden.

Groet,
Jurjen
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Dank je Ruben, speelgoed ontbreekt het inderdaad niet aan, al moet ik zeggen dat deze kans min of meer in mijn schoot werd geworpen verder sta ik voor alles en nog wat open...dus zoek maar tijd ;-)
Ah fijn! Eerst even de ziekenboeg wegwerken hier :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.