Ervaring met JESSEM Rout-R-Lift Prestige freeslift

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Gereedschappro verkoopt ze ook, mischien hebben ze er een in de winkel staan
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Ik heb de Jessem routerlift nu 1 jaar in gebruik met een AEG frees erin(beide bij G.pro aangeschaft), deze combi bevalt mij zeer goed heb er de Wood free hand guard bij om het stof af te zuigen, ik had deze freestafel in mijn verkochte Metabo zaagtafel in het verbredingsblad ingepast maar deze combi heb ik niet mee verkocht omdat hij zo goed bevalt eind vorige week de Hammer b3 zaag/frees binnen gekregen in deze Hammer frees kan ook een hoge snelheid spindel maar heb toch gekozen om deze Jessem te behouden en bij de zaag/frees te plaatsen, het is dat je vrij ver woont anders welkom.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Ik heb er jaren geleden naar lopen kijken. Mijn keuze is toen op de triton tra001 gevallen. Deze heeft een ingebouwde lift. Ja ik wilde ook een veel zwaardere frees erbij hebben.
Weliswaar is de Jessem een stuk mooier maar ik kan er prima mee uit de voeten.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Gereedschappro verkoopt ze ook, mischien hebben ze er een in de winkel staan
Dat is niet echt een optie.
Haarlem is een heel flink eind uit de buurt (ik woon vlak bij Maastricht) en Gereedschappro is ook 80 euro duurder dan Diether Schmidt.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb er jaren geleden naar lopen kijken. Mijn keuze is toen op de triton tra001 gevallen. Deze heeft een ingebouwde lift. Ja ik wilde ook een veel zwaardere frees erbij hebben.
Weliswaar is de Jessem een stuk mooier maar ik kan er prima mee uit de voeten.

Er komt een Festool OF 1010 in. Dit is wat vermogen betreft voldoende voor mij. Het is enkel voor kleine freesjes. Het zware werk is voor de verticale freesmachine.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ben je dan niet beter af met een Triton? Kost ongeveer hetzelfde, heeft ingebouwde lift/as vergrendeling en is 2x krachtiger dan de OF1010. En zo kan je de 1010 vrij houden.
Ik heb er één gekocht in 2016 om een freestafel mee te maken maar heb nog niet de tijd gevonden. Je kan komen kijken, het is eigenlijk verrassend goed ontworpen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik heb zelf een lift gemaakt voor mijn OF1010. Die is geïnspireerd op de lift voor de OF1010 in een CMS-unit. De kosten voor de lift waren ongeveer €25. Je bent welkom om langs te komen om een keer te komen kijken. Ik woon 10 - 15 km van jou vandaan.

Zo ziet de lift er uit:

IMG_0581_zpsf7imthur.jpg


IMG_0585_zpsz3degl2b.jpg


De hoogte is van boven de tafel in te stellen met een inbussleutel in de bout linksonder.

IMG_0611_zps9546shby.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ben je dan niet beter af met een Triton? Kost ongeveer hetzelfde, heeft ingebouwde lift/as vergrendeling en is 2x krachtiger dan de OF1010. En zo kan je de 1010 vrij houden.
Ik heb er één gekocht in 2016 om een freestafel mee te maken maar heb nog niet de tijd gevonden. Je kan komen kijken, het is eigenlijk verrassend goed ontworpen.
Ik spring binnenkort eens binnen.
Ik ga de verschillende mogelijkheden nog eens afwegen. Het is inderdaad gemakkelijker als de frees niet telkens uitgebouwd moet worden.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb zelf een lift gemaakt voor mijn OF1010. Die is geïnspireerd op de lift voor de OF1010 in een CMS-unit. De kosten voor de lift waren ongeveer €25. Je bent welkom om langs te komen om een keer te komen kijken. Ik woon 10 - 15 km van jou vandaan.

Zo ziet de lift er uit:

IMG_0581_zpsf7imthur.jpg


IMG_0585_zpsz3degl2b.jpg


De hoogte is van boven de tafel in te stellen met een inbussleutel in de bout linksonder.

IMG_0611_zps9546shby.jpg

Als ik voor zelfbouw ga, kom ik kijken.
Welke spindel heb je gebruikt?
 

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
92
31
Zoek op het forum op Jessem. Je komt dan mijn verslag tegen van montage van een Jessem Prestige in een CSM plaat.
De Jessem is een echt kwaliteitsprodukt en zeer fijn in te stellen. Misschien veel geld maar een echte aanrader. De OF1010 past er perfect in.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Ben je dan niet beter af met een Triton? Kost ongeveer hetzelfde, heeft ingebouwde lift/as vergrendeling en is 2x krachtiger dan de OF1010. En zo kan je de 1010 vrij houden.
Ik heb er één gekocht in 2016 om een freestafel mee te maken maar heb nog niet de tijd gevonden. Je kan komen kijken, het is eigenlijk verrassend goed ontworpen.
Ik ga akkoord met Timothy. Ik heb ook een Triton in gebruik en ben er erg tevreden over. Je mag ze hier ook komen proberen ;-)!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.