Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 43
    Zelf opknappen met een vijl vind ik onzin. Lie Nielsen pretendeert de beste schavenmaker te zijn, dan moet de schaaf in perfecte staat uit de doos komen. Daar betaal je voor!

Deze is duidelijk door de kwaliteitscontrole geslipt en behoort enkele reis terug naar de fabriek te maken.

Als we zelf moeten gaan vijlen kunnen we net zo goed een Chinese schaaf kopen voor de helft van het geld. Dan kun je er een doos vijlen bij kopen

Ik begrijp de oplossing wel, het is de makkelijkste en de snelste, maar als er Lie Nielsen op de schaaf fonkelt niet de juiste.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Wat slordig zeg. ! Ik hoop dat dit een alleenstaand geval is want ik had wel een hoog aanzien van dit merk. Maar tja je moet tegenwoordig een bewuste consument zijn. Mijn starret combinatie haak heeft een raar plekje aan de onderkant van de body zitten, waar het lijkt dat iemand net even te slordig heeft gepolijst, maar hij functioneerd nog prima. En de carvex van festool lijkt wel een raar en niet echt doordacht ontwerp te zijn. Ik zie Peter Parfit een dikke balk met het ding haaks zagen, maar mij lukt dat niet..
    Laatst gewijzigd door Blom3dd; 14-01-18 om 18:38.

Het zal wel een maandagmorgen-exemplaar zijn geweest, maar van een LN verwacht je dat niet. En het is inderdaad niet de bedoeling dat je het ding eruit trekt, maar de beugel schiet al los als ik de beitel ook maar een haar terugtrek. Of de schaaf neerzet, of oppak.

Baptist zal deze omruilen, daar vertrouw ik op. Maar ik vind het vreemd dat LN niet hetzelfde heeft gedaan als Peaktool; daar zie je niet alleen een duidelijk langer sleufje, maar ook dat het eigenlijke draaipunt een klein stukje naar boven is getrokken. Dan kán het nokje niet zo maar los schieten, zoals bij de LN wel het geval is. Zie plaatje.

Een vijl erdoor is de snelste manier. Toch zou ik het bij een nieuwe schaaf niet doen. Je garantie vervalt. Retour naar de leverancier.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als ik op de plaatjes af ga dan vind ik het vreemd van LN dat deze constructie is toegepast. Als ik de plaatjes juist interpreteer dan staat de as van het schroefmechanisme haaks op de richting van het sleufje. Bij het aandraaien van de wartel wordt de pen tegen de bovenkant van de sleuf gedrukt. Ik zie geen kracht-component die de pen IN de sleuf drukt. De pen wordt voornamelijk door wrijving in de sleuf gehouden. Als de richting van de sleuf maar een paar graden gedraaid zou zijn had je nooit een dergelijk probleem gehad.

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Zelf heb ik de 73 van LN en heb geen probleem, nu trekken aan de hendel doe ik zelden.

Let wel dat de pennen goed in de aanslag zitten. Niet zoals op je foto, maar aan beide kanten goed tegen de bodem van de sleuf. . Dit is belangrijker dan dat het steunpunt in het midden van de beitel zit.
    De gleuf is zo gemaakt dat de hoek iets lager is dan het bed van de beitel, waardoor deze niet naar buiten kan getrokken worden. Bij scheef inzetten is de klemming ook niet goed en komt de hendel los.

IMG_0907.jpg

en als je het niet opgelost krijgt. Baptist en LN zullen je zeker niet teleurstellen.

Jos

Dat is het verschil tussen hobby en beroep, als ik zo een ding koop is het om het NU te gebruiken, als er een kleinigheid aan hapert los ik het op en ga aan de slag.
    Hou dan wel in gedachte dat ik de volgende maal eerst naar een ander merk uitzie De meeste nieuwe tools die ik koop neem ik sowieso al, recht uit de doos, onder handen om ze aan te passen aan mijn voorkeur alvorens er mee aan de slag te gaan.

Heb nu al verschillende jaren een stel LN's in gebruik die ik eens heel voordelig op de kop heb kunnen tikken. Al is "in gebruik" een groot woord, omdat ik meestal toch naar een "ordinaire" oude Stanley grijp voor de meeste klussen. Die dingen werken zeker zo goed als een LN, en wegen minder.
    Het gebruikte bestelstaal vind ik te hard om prettig mee te werken, haal dan liever de Stanleybeitel eens meer over de wetsteen.

Er is maar één LN die ik quasi dagelijks gebruik en dat is de 140N RH, dat is een almachtig prettig ding om mee te werken, en nog heel veelzijdig ook.
    Laatst gewijzigd door tuoh; 15-01-18 om 10:18.

touh :Heb nu al verschillende jaren een stel LN's in gebruik die ik eens heel voordelig op de kop heb kunnen tikken.
    WAT !!!! heb je toen je mij die LN 164 en die LN beitelschaaf verkocht in het geniep nog schaafjes voor mij verborgen gehouden foeiiiiiii !!!!
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik kende LN 140N RH niet André, even gegoogeld, wat ik uit zelf bescherming eigenlijk niet had moeten doen, maar dat is wel een heel veelzijdig schaafje.

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Forum Rechten