Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Lie Nielsen sponningschaaf probleem.

Week of twee geleden een mooie Lie Nielsen sponningschaaf gekocht. Vandaag voor het eerst echt eens proberen, en dan krijg je dit.

Met maar één schaafbeweging heb je de beugel al weer los in de handen. Wat vaster draaien werk averechts.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Waar heb je hem gekocht?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Filmpje doorsturen naar de leverancier... evt. naar Lie Nielsen zelf....

Bij die winkel in Arnhem. Ik zal hen ook eens vragen. Zal wel goed komen daar..

Als ik het blad ook maar heel gering terugtrek, schiet de beugel al los. Ook bij het iets minder voorzichtig neerleggen begint het al te rinkelen en schiet het blad en beugel al los. Het lijkt me dat het gleufje van het 'pen en gleufje' veel te kort is.

Als ik er naar kijk lijkt het een 'design flaw' te zijn. Een draaipunt zo te maken moet wel een probleem worden. Waarom ze er gewoon niet het gleufje een centimeter extra diep hebben gemaakt is me een raadsel.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je ze Baptist hebt gekocht komt het zeker goed Thymen.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Heb zelf ook een probleem gehad met een LN schaaf.
    Uitgebreid gecorrespondeerd met LN zelf via de mail.
    Mensen daar waren uitermate behulpzaam en adequaat.
    Dus dat is zeker ook nog een optie.

Succes,
    Hans

Dat sleufje is duidelijk te kort. Kan mij niet voorstellen dat Baptist die niet omruild voor een exemplaar dat wel goed is.
    Bij dit merk hoort die service er gewoon bij, anders is het zijn geld niet waard.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Donderdag j.l. kocht ik een set schroevendraaierbitjes bij Baptist. Na thuiskomst (Rotterdam) bleek dat één bitje niet in orde was. Gebeld. Minder dan vierentwintig uur later bezorgde de post een doosje met daarin een nieuw bitje.
    Laatst gewijzigd door Rob van Rotterdam; 14-01-18 om 09:33.

Als ik op hun website (LN) kijk dan lijkt het gleufje inderdaad wat dieper. Kijk ik echter op de site van Baptist dan lijkt ie daar weer kleiner. Maar als ik het een beetje bekijk dan is het ook niet bedoeling om aan de hendel te trekken, maar er op de "duwen". Kortom het lijkt er sterk op dat dit is zoals het moet werken. Maar laat even weten wat de antwoorden zijn.

Het gleufje is niet diep genoeg, de nok blijft nog een stukje buiten de body zitten zo te zien.

Heb even een foto genomen van mijn schaaf, daar zie je de "juiste" diepte van gleuf op. Het ding zit muurvast, daar is geen beweging in te krijgen.
    Schaaf terug sturen, of even zelf bijwerken met een ronde vijl, het gleufje een 2 à 3mm verdiepen en klaar.

IMG_0907.jpg
    Laatst gewijzigd door tuoh; 14-01-18 om 11:17.

Forum Rechten