Lie Nielsen sponningschaaf probleem.

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
De LN (en Stanley) 140 is nu een design die met zijn open zijkant schijnbaar om problemen vraagt. Veritas heeft dan het één en ander anders gedaan met zijn model
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Met verbazing blijf ik lezen.... wat een drama allemaal, terwijl de oplossing zo simpel is, en ook al tig keer genoemd.. gewoon omruilen voor een exemplaar dat wel goed is. Blijkbaar iets mis in de kwaliteitscontrole, kan bij de beste gebeuren.

Dat is het verschil tussen hobby en beroep, als ik zo een ding koop is het om het NU te gebruiken, als er een kleinigheid aan hapert los ik het op en ga aan de slag.

Beetje een vreemde reactie.... het is juist extreem onprofessioneel om met ongeteste nieuwe spullen beroepsmatig aan de slag te gaan, behalve als het echt noodzakelijk is. Een beetje overdrijven is leuk, maar hou het wel reëel.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
@gh1 Ik snap de reactie prima, je wilt toch gewoon door met je werk. Wat wil je dan wachten en de klant laten betalen? Wat nou echt top zou zijn dat lee Nielsen en of Baptist een leuke coulance actie verzint. Want beide bedrijven kun je van nalatigheid beschuldigen. Maar mischien ben ik wel te teleurgesteld in de huidige commerciele wereld.

Tja die 140 lijkt me erg leuk, maar eigenlijk wil ik zelf wel een blok schaafje gieten van messing, lijk me een erg tof project. Alleen de tijd ontbreekt:eek:
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Baptist is niet nalatig geweest. Je kunt niet verwachten dat ze alle verpakkingen opentrekken en controleren, om vervolgens van klanten te moeten horen dat de verpakking al open is geweest.

Lie Nielsen heeft een product gemaakt dat niet aan de eisen voldoet, en een goed merk met een goede dealer ruilt dit zonder morren gewoon om.
 

tuoh

Oud hout
....

Beetje een vreemde reactie.... het is juist extreem onprofessioneel om met ongeteste nieuwe spullen beroepsmatig aan de slag te gaan, behalve als het echt noodzakelijk is. Een beetje overdrijven is leuk, maar hou het wel reëel.

Nou nou, van een vreemde reactie gesproken, deze kan tellen hoor:p

Nog nooit in een bedrijf gewerkt? Anders zou je wel al gezien hebben dat het juist deze categorie is die als eerste met de nieuwste machines, lijmen, etc... aan de slag gaan. Juist omdat ontwikkelingen vandaag de dag zo snel gaan, de nieuwste kit laat misschien sneller werken toe of kan hogere belastingen aan, etc... Inoveren weet je wel, met achter de feiten aan te lopen schiet je geen bal op.

En als dat "ongeteste nieuwe spullen" slaat op een ordinaire sponningschaaf, dan heb ik een nieuwtje voor je, dat ding bestaat al minstens 80jaar in deze uitvoering:D


En om verdere heisa te stoppen, lees mijn eerste post in dit topic eens aandachtig door, zal je zien dat ik de twee mogelijke optie's gegeven heb, namelijk terug sturen of zelf oplossen. De eigenlijke keuze moet ieder voor zich uitmaken.

Heb daar alleen aangegeven dat IK zelf voor optie twee zou gaan in dit geval. Het staat ons toch nog vrij om een eigen mening te geven op dit forum hoop ik, anders hoeft het voor mij niet meer.
 
P

Pel

Guest
Ik kan jullie gerust stellen, na zes jaar intensief gebruik is het schatje nog niet uit elkaar gevallen:p Doe er alles mee, kopshout schaven, kanten breken, sponningen verdiepen, facetkanten schaven, etc.. Fantastisch ding gewoon.

Maak het nog maar erger voor mijn gemoed, ik heb het aantal schaven in mijn werkplaats eens geteld, kwam aan 16 stuks! Misschien als ik nog eens een financiële meevaller heb dat ik dan een mailtje naar Baptist stuur.:p

Groet Pel.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ik wist niet dat baptist een dozen schuiver was. Maar ik ben een vervelende consument want ik weet vaak al veel meer dan de verkopers (mede door dit forum en wat ervaring) en krijg dan vaak te horen dat de medewerkers niet van alle producten alles kunnen weten. :confused: Maar als ik een duur gereedschap koop dan bekijk ik het samen met de verkoper even. Zomaar een analogie een dictum of peaktool is een vw golf dan is een lee nielsen een grote mercedes van zoiets verwacht je toch dat het kan rijden.
Maar goed ik houd er mee op, mensen maken nu eenmaal fouten.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Nou nou, van een vreemde reactie gesproken, deze kan tellen hoor:p

Ik zag in je laatste reactie vooral dat je het niet kon laten een sneer richting LN te geven (en je eigen bezit even als superieur neer te zetten). Terwijl toch iedereen kan bedenken dat dingen heel af en toe in niet goed werkende staat uit de doos komen, foutje in de fabricage (het is nog steeds massaproductie, in de kwaliteitscontrole of door het transport). En hoe vervelend dat ook kan zijn, dat accepteer je. Blijft vervelend voor de TS maar een paar dagen later heeft ie vast een nieuwe.

Maar humor me, je bent in je bedrijf aan die wereldopdracht bezig, laat je sponningschaaf in duizend stukken vallen (en hebt geen alternatief), je rent naar Baptist (maar kijkt niet in de winkel of het allemaal werkt) en verliest dan door deze dramatische gebeurtenis niet alleen je vertrouwen in zowel Baptist als LN en ook nog eens je klant omdat het echt die middag af moest..... of zou iemand wellicht gewoon in de webshop iets nieuws hebben besteld en nou een paar dagen later er pas mee kunnen werken? En de wereld blijft gewoon draaien.... :cool:

Ik wist niet dat baptist een dozen schuiver was. Maar ik ben een vervelende consument want ik weet vaak al veel meer dan de verkopers

Webshop? En maar goed dat jij veel meer weet :cool:... verhelderende thread.
 
Laatst bewerkt:

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Wat me nu echt interesseert is of de koper van de schaaf inmiddels de leverancier heeft gebeld en wat er is afgesproken.

Verder vind ik het een zinloze discussie. Er is een bijbelse tekst “ wie zonder zonde is werpt de eerste steen” .

Groeten, Walter
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Rustig maar, het wordt wel opgelost hoor! Ik heb een mailtje naar Baptist gestuurd, antwoord gekregen. Ik stuur de schaaf op, en ik krijg hem of goed terug, of een nieuwe. Daar heb ik nimmer aan getwijfeld.

Maar waar het mij eigenlijk om ging is dat met weinig moeite LN het gleufje iets dieper, en met een 'undercut' had kunnen maken. Dan zou de spanning van de beugel de pen nog beter op z'n plek kunnen houden. Nu hangt het enkel aan het verschil in hoek van beitelvlak en gleuf, en dat is mijns insziens wat aan de geringe kant. Misschien een suggestie richting LN sturen.

Ik denk dat ik de schaaf beter kan opsturen dan er langs gaan, trouwens. Heb namelijk ook die 140 in handen gehad toen ik de sponningschaaf kocht, en ik ben bang dat ik de verleiding dan niet kan weerstaan.....
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Bij Baptist geweest. Schaaf Laten zien. Was duidelijk dat het niet goed was. Direct een nieuwe meegekregen, zie plaatje. En deze werkt beter!

20180120_124343.jpg

Eh, ik bedoel die rechtse, natuurlijk....

Thymen
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Op de afgelopen opendag hout heb ik ook een LN 140 gekocht! Alleen ..... er zit op mijn schaafje geen voorsnijder!!
Ik vermoed dat mijn/dit schaafje een van de eerste lichting schaafjes van LN was/is

IMG_4994.jpg

groetnis, Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.