Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Anders naar de Tolbrug in Echteld, hebben ook veel eiken :-)

De kast was in de winkel 2600 is van Vermeer. Dat vonden we echt veel geld voor fineer hij is 235x40x132 dus ook niet echt groot

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemLimmen Bekijk Berichten
    een mobiele kraan misschien? Groet Willem
    Zou inderdaad een heel gewicht worden...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ashwindenhartog Bekijk Berichten
    ... eikenfineer,maar dit leek me lastig met kopsekanten
    Afgaand op de foto zijn de enige open koppen aan boven- en ondereind van de zijden. Die zie je niet en dus volstaat in principe iedere afwerking die de kern beschermt tegen vochtinwerking.

Ik had platen edelfineer gezien deze waren ook afgewerkt met een paar mm toplaag eiken, maar dan zou ik dus bij voorkant van de kast na zagen dit af kunnen werken door een stuk massief over te lijmen?

https://www.vanlaerehout.nl/producte...-stabiloplaat/ dit zit ook bij mij in de buurt iemand ervaring mee? Maar ik zag dat die panelen hebben van 2050x2600 dan zal ik twee panelen moeten verlijmen om aan de 40cm te komen zou dit lukken icm dominos?

Goedemorgen Ashwin,

Als je op zoek bent naar gefineerd plaatmateriaal zou ik even bellen naar van Hulst houthandel in boven leeuwen.
    Voor massief hout zijn er al diverse namen genoemd. Home hout in tiel heeft veel eiken op voorraad.

Mvg wilco

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Voor iets vergelijkbaars zijn er meerdere kastenbouwers te vinden, zelf heb ik iets vergelijkbaars van Hofstede Raanhuis uit de Cuadro serie. Met wat afdingen in de winkel koop je die voor minder dan €2600 en dan is het een combinatie van massief en fineer. Geheel massief wordt veel te zwaar zeker als je bijvoorbeeld 4cm dikke planken wilt gebruiken.En in deze lijn zijn er ook mooie verlichtingsopties. Ik was voor een maatwerkkeuze (eigen indeling) inclusief verlichting een paar jaar geleden rond €2200 kwijt, en die was 1,6m breed....

Eigenbouw is wel leuk natuurlijk, vergeet alleen ook niet dat de kast waarschijnlijk demontabel moet worden. Dat is de mijne wel en vereist ook weer wat aanpassingen. Zonder deuren van minimaal 240 hoog krijg je 'm anders niet meer buiten (of binnen).
    Laatst gewijzigd door GH1; 15-01-18 om 15:35.

Ik wil het bovenste deel demontabel maken en dan met dominos op zijn plekhouden, dat is bij de originele ook. Ik ga even in overweging nemen of ik massief maak of van edelplaat. Ik wil toch zelf de kasten maken en het prijsverschil met een hofstede raadhuis is nihil. Ik heb alles verder om het te maken wel wil ik de domino aan gaan schaffen ook omdat ik in de toekomst vaker dingen wil gaan maken.

Forum Rechten