Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Het lijkt een mooie draaibank, ben je er tevreden over?
    Trouwens, gezellige werkplaats hoor..

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Ik had vroeger zo'n draaibank, die zijn niet stijf genoeg en buigen door als je iets opspant, dus zo'n werkbank als getekend gaat het alleen maar erger maken. En erger nog, je trekt hem misschien kapot als je gaat spannen. Ik had hem geschroefd op een dennen balk die zo'n 70-80mm dik was. Dag en nacht verschil.
    Dus zoals anderen het aanraden, een dichte achterwand voor stabiliteit en een zo dik mogelijk werkblad. 40mm hardhout of 60mm zachthout.
    Een gans massieve structuur zou nog het beste zijn, en waarschijnlijk goedkoper dan multiplex.

Rechtuit gezegd zou ik niet veel investeren in een tafel voor deze draaibank. Dat is ze niet waard. De tafel gaat meer kosten dan de draaibank zelf. Als je de smaak te pakken krijg, ga je waarschijnlijk snel een betere willen. Als het een tafelmodel wordt, kan deze werkbank terug dienen, maar een groter model heeft zijn eigen onderstel. (Ik spreek uit ervaring en de tafel die ik had gemaakt staat hier nu in de weg te staan.)
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ga nog even opzoek naar massief hout, maar ben bang dat het toch een combinatie van multiplex en mdf wordt. wellicht verstevigd met een paar flinke balken.
    Het is inderdaad nogal een slappe bank, maar voorlopig goed genoeg. Als er een nieuwe komt zal het vast geen hele grote worden, maar dan is er ruimte op de werkbank voor ander gereedschap.

Ik hou jullie op de hoogte van wat het wordt

Forum Rechten