Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014

Te Koop Scheppach PL55 Invalzaag + Rails

Bij deze bied ik mijn Scheppach PL55 Invalzaag + Rails te koop aan.

De Zaag is eigenlijk nog gewoon nieuw, misschien 5 x gebruikt om wat mdf op maat te zagen.

Mijn prijs voor deze zaag met rails is €100.00 afgehaald bij mij in de werkplaats in Zuidland,
    verzenden kan ook maar op eigen risico en kosten.

20180112_125330.jpg

20180112_125251.jpg

20180112_125347.jpg

20180112_125313.jpg
    Laatst gewijzigd door Skybiker; 13-01-18 om 08:25. Reden: prijs aangepast.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Even de prijs bijgesteld, mag nu weg voor 100 euro.

Wat is de reden van de verkoop? Loop je tegen nadelen van de zaag aan?

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13 Bekijk Berichten
    Wat is de reden van de verkoop? Loop je tegen nadelen van de zaag aan?
    Nee dat niet, maar was in de positie om een Festool TS55 te kopen, vandaar dat de Scheppach weg mag.

Al vind ik alle inval en cirkel zagen waardeloos, heb er nooit graag mee gewerkt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skybiker Bekijk Berichten
    Nee dat niet, maar was in de positie om een Festool TS55 te kopen, vandaar dat de Scheppach weg mag.

Al vind ik alle inval en cirkel zagen waardeloos, heb er nooit graag mee gewerkt.
    Sorry, maar in dat topic over die tafel las ik toch wat anders:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skybiker Bekijk Berichten
    @ Jelmer,

Ik heb een scheppach invalzaag maar geen lange rails, de zaag vindt ik maar een waardeloos ding en heb er altijd scheve randen mee, zelfs met de rail die er bij zit, misschien nog eens een goed blad aan wagen maar als dat niet lukt gaat die de kliko in.
    Ik ben al langer naar een goedkope invalzaag voor sporadisch gebruik aan het zoeken dus keek ook even mee bij deze advertentie. Heb je hem geprobeerd af te stellen zodat hij rechter zaagt? Of kan dat helemaal niet bij deze zaag?

PB gestuurd.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kroongj Bekijk Berichten

Ja dat klopt, maar dat vind ik van de festool ook, binnen de eerste 10 cm die ik er gister mee zaagde had ik al een flinke kickback, met een anti kickback blad, was eigenlijk van plan om hem direct terug te brengen.

Ik heb iets met die dingen, geldt ook voor grote bovenfrezen die ik los met de hand moet gebruiken.

Het enige waar ik echt tegenaan liep was dat ik te weinig lengte had met de 2 x 70 cm rails.

of je hem kan afstellen weet ik niet, nooit naar gekeken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kroongj Bekijk Berichten

Ja dat klopt, maar dat vind ik van de festool ook, binnen de eerste10 cm die ik er gister mee zaagde had ik al een flinke kick-back, met een anti kick-back blad, was eigenlijk van plan om hem direct terug te brengen.

Ik heb iets met die dingen, geldt ook voor grote bovenfrezen die ik los met de hand moet gebruiken.

Het enige waar ik echt tegenaan liep was dat ik te weinig lengte had met de 2 x 70 cm rails.

of je hem kan afstellen weet ik niet, nooit naar gekeken.

Als je het met alle invalzagen is er misschien iets mis met de manier waarop je ze gebruikt? Heb nooit problemen gehad met een ts55, en al helemaal geen kickbacks gehad naar mijn weten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    @ skybiker
    Kickback wordt volgens mij veroorzaakt door verkeerd beginnen met zagen.
    Meestal met inschakelen als je in het hout gaat, of bij in laten vallen midden in het hout.
    En bij mij is het gebeurt door met een hand proberen te zagen tijdens inschakelen in of bij het hout.
    Als je ergens midden in het hout moet invallen is het veiliger om het stopje achter de zaag op de rail te plaatsen.

Geleidestop-01.jpg
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, .

Forum Rechten