Festool Midi voor puinresten/zand

Casey

Nieuw lid
16 sep 2016
17
0
Ik heb net een Festool Midi gekocht. Op het moment gebruik ik een oude maar sterke Hitachi waar ik ook betongruis en zand en steentjes mee opzuig. Is het verstandig om dat ook met de Festool te doen of zijn die daar niet echt voor gemaakt?
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Met een cycloon er tussen zuig ik alles met de Festool stofzuiger. Geen punt. Zonder cycloon lijkt me stenen niet goed voor de stofzak ( gaatjes)
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
ik heb een CTL26E.....die gebruik ik alleen voor machine afzuiging bij houtbewerking.

ik vind dat ding veel te duur om daar gruis en andere rotzooi mee op te zuigen, daar heb ik een hele simpele bouwstofzuiger voor.Ik zou echt eens kijken naar een goedkope aanbieding voor zo'n ding.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Ik heb een starmix, en die gebruik ik ook overal voor waar die voor bedoeld is. Ik gebruik hem ook wel als afzuiging op een haakse slijper, wanneer ik een stenen muur moet inzagen. Ook om de autovan binnen schoon te maken, maar hoofdzakelijk voor machines in de schuur.
De machine is er voor gemaakt, en ik gebruik (voor sommigen misbruik) de machine daar ook voor. En die kan het makkelijk hebben.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Met mijn festool ctl26 ac zuig ik echt alles op behalve water (moet nog filter hiervoor kopen) en zit longlive zak in die ik gewoon leegschud. Zal mij echt boeien wat die machine ervan vind daar zijn ze voor gemaakt.
 

Casey

Nieuw lid
16 sep 2016
17
0
Goed om te weten! Kan mijn oude Hitachi gebruiken voor de rotzooi maar wanneer het nodig is maar de Midi ook als het uit komt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.