Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Gezocht: Boomplak 50 cm hoog +/- 100 cm diameter

Hallo,

Voor mijn toekomstige koffie tafel ben ik opzoek naar een boomplak van tussen de 45-50 cm hoog en een diameter van 95-105 cm.
    Het liefste van een licht gekleurde houtsoort zoals Esdoorn of Populier.
    Het eindresultaat zou zoiets als het plaatje moeten worden.

Heeft iemand zo stam of heb je tips waar deze te vinden laat het dan ook weten.

Alvast bedankt!

Ik denk dat esdoor en populier over het algemeen mooi rond van form zijn.
    daardoor zou het tafeltje een stuk minder interessant worden dan het exemplaar op de foto.
    die is denk ik van en soort ceder hout. Daarvoor zou je bij inlands hout kunnen informeren

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Wil je het uit gaan hollen, en een glasplaat erop?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Neem eens contact op met Michiel of Jaap van Leersum van Inlands hout. Zij verzagen regelmatig boomstammen en hebben meestal wel stamdelen op voorraad liggen.

Fons

Populieren moet kunnen, maar dan zoek je een Italiaanse populier, geen hybride, maar zo'n zuilvormige boom.
    100 cm diameter is wel een vrij forse.

Hier een voorbeeld:

https://link.marktplaats.nl/m1232635458

Ik neem aan dat het groene stuk er niet echt ingezet is, maar hetzelfde hout is, met een groefje ter afscheiding en een ander kleurtje....

Gewoon gekleurd glas hoor Goedemorgen!

Stadshout in Amsterdam heeft regelmatig dit soort dingen liggen of kan ze op verzoek zagen.

Hallo,

ik heb een grote, holle Eikenstam liggen.
    De toepassing van je voorbeeld is precies waar ik hem voor gehaald heb.
    Hij is wel wat groter in doorsnede maar het scheelt heel veel werk en het resultaat is m.i. veel mooier als de stam natuurlijk uitgehold is.

IMG_7045.jpg

Groeten Bo

Forum Rechten