Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

starten met laser graveren

Hallo forum leden
    Ik zou graag willen beginnen met laser graveren, ben op dit gebied nog een echte leek.
    ik wil graag foto's op hout maken, op internet kom ik veel informatie tegen over logo's en tekst en nu is mijn vraag
    waar moet ik opletten bij aanschaf van een machine?
    ik kwam deze tegen
    https://www.banggood.com/2500mW-A3-3...r_warehouse=CN
    is deze hiervoor geschikt?
    En weten jullie misschien een site waar ik de grond beginselen van het graveren kan leren ( liefst Nederlandstalig )
    Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen
    Groetjes ronnie

Over laser kan ik je niks vertellen, maar als je even zoekt op de site, er zijn we wat draadjes geweest over dat soort machines
    Met een hamer past alles...

Hoi Ronnie,

geen idee of je bekend bent met de zogenaamde FabLab's?
    Google daar eens op,
    ik ben zelf aangesloten bij zo'n FabLab, ooit een beginnerscursus gedaan maar nu kan/mag ik dan op de open dagen gratis gebruik maken van de laser die daar staat (dat willen er uiteraard meer, dus iedereen schrijft zich in en dan heb je beperkte tijd, dus zoveel mogelijk thuis voorbereiden).
    Maar los daarvan lopen er dus ook veel mensen rond die ervaring hebben met een lasersnijder (of cnc-machine, 3d-printer etc) dus kan je daar wellicht met je vragen terecht.
    Onze 2017-creaties: https://www.youtube.com/watch?v=ycEeOgq1ktU. Benieuwd wat 2018 gaan brengen.

Bedankt voor de reacties ik ga bij FabLab kijken wat ze te bieden hebben.
    Groetjes ronnie

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    @ronnie123
    Onlangs heb ik voor iemand een dienblad gemaakt.
    De logo's zijn er met de laser die jij opgeeft op"gelaserd"
    Foto's branden op hout wil ook. Voor een redelijke kwaliteit moet je echter wel wat experimenteren met houtsoorten, snelheden en vermogen van de laser.
    Maar het wil wel

Dienblad (4).jpg

Groet,
    Jan

Hallo jan ook bedankt voor de reactie.
    en ben jij tevreden over die machine?
    grt. ronnie

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Het is een leuk apparaat om mee te "spelen".
    Als je geen perfectie verwacht is het een prima lasertje voor relatief weinig geld.

Groet,
    Jan

Forum Rechten