Me Too ;-)

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Sinds het weekend voor de kerst ben ook ik de blije bezitter van een Deom Turbo kachel:
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_503.jpg

Ik heb het nog nooit zo comfortabel en droog gehad in mijn werkplaats.
Ondanks de moesson van de afgelopen weken een heerlijk droog en aangenaam klimaat.
De kachel is zeer makkelijk aan te maken en de turbo pijp heeft echt een enorm aanzuigend effect van zuurstof naar de brandhaard.
Brandt uitermate schoon met vrijwel geen resten (as).
De kachel is ook de oplossing voor mijn zaagmeel en schaafsel uit de afzuiging.

Ik vond de aanschaf een beetje een gok omdat hij relatief goedkoop is en ik bang was voor flinterdun plaatstaal.
Maar mede door goede ervaringen van oa Timothy (Benchworks) in zijn bouwverslag van zijn werkplaats heb ik hem toch gekocht en ben er zeer blij mee.
Achteraf bleken de rookafvoer materialen en aansluiting duurder dan de hele kachel!

@Timothy: Misschien moet je toch eens met de fabrikant gaan praten over provisie:cool:

Groet,
Hans
 

tuoh

Oud hout
Zelf stook ik al een jaar of zes met een (goedkopere) kopie van de Deom kachel, deze ziet er ook nog altijd als nieuw uit ondanks het toch wel intensieve gebruik.
Als het basisconcept goed is kan de kopie ook niet slecht zijn zo blijkt:p

Ps: zo te zien is de opstelling van het type "wie zijn gat wil verbranden staat aan de lintzaag" ;)
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ps: zo te zien is de opstelling van het type "wie zijn gat wil verbranden staat aan de lintzaag" ;)

Heerlijk, mochten er ooit nog eens echte winters komen!

Mijn werkplaats is door ruimtegebrek van het type RoRo (roll on, roll off)
Nu mocht de K3 even de center stage:D

Hans
 

peter91

Actieve deelnemer
1 jan 2014
71
1
Ee
Ik sta ook op het punt 1 aan te schaffen. maar door een aankoop van een geluidssetje ben ik genoodzaakt om een tv meubel te maken en dan schuift alles weer op helaas.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Success ermee, ik zit nu in het derde jaar met de mijne. Gewoonlijk start ik hem nu op in de ochtend door hem te vullen met zaagsel, en als dat bijna op is begin ik er massief afval in te gooien.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
En mag ik vernemen waar die kopies dan te koop zijn?
Ik zou ook wel eens willen werken met een t°boven de 6°
Mvg,
Rudy


Zelf stook ik al een jaar of zes met een (goedkopere) kopie van de Deom kachel, deze ziet er ook nog altijd als nieuw uit ondanks het toch wel intensieve gebruik.
Als het basisconcept goed is kan de kopie ook niet slecht zijn zo blijkt:p

Ps: zo te zien is de opstelling van het type "wie zijn gat wil verbranden staat aan de lintzaag" ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.