Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Pronken

Pronken

Dit werkstuk stelt het pronken van een pauw voor. Zo ik me voel als de vorm van mijn hoofd na papier het hout bereikt met al z'n mogelijkheden en beperkingen. De sculptuur is 40 cm hoog en 28 cm breed en is gemaakt van lindehout (holgedraaide buizen). De buizen worden aan elkaar verbonden met een geboorde uitholling in de buizen en secondelijm.De voet is van een onbekende harthout.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Het is een prachtig kunstwerk Martien.
    Leve de pauw, proficiat.

Wijs en leuk gevonden, heel mooi!!

Vandaag gezien hoe Martien zo'n pijp boort. 400mm lang, spatzuiver en glad van binnen. Het gat had een diameter van 15mm en een wanddikte van 2mm
    Een kunst stukje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Vandaag gezien hoe Martien zo'n pijp boort. 400mm lang, spatzuiver en glad van binnen. Het gat had een diameter van 15mm en een wanddikte van 2mm
    Een kunst stukje.
    Dat maakt wel nieuwsgierig ......

jaap

+1
    Toevallig wat gefilmd ?
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi kunstwerk en ook heel kunstig gemaakt, ik zou de voet wat groter hebben gemaakt, maar dat is mijn persoonlijke smaak Martien. Ik ben ook benieuwd hoe dat boren gaat, zelf heb ik hier twee forstnerboor verlengstukken, ik heb ze nog niet uitgeprobeerd op de draaibank.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Dag Pel, Dank voor je reactie. Je hebt in ieder geval de goede boren en verlengstuk. Het is vooral een kwestie van geduld. Begin met het zuiver centreren en liefst met de hand. Het boren beginnen door het uiteinde van het hout vast te houden bij het inbrengen van de boor. Trilt het hout en de boor niet dan is succes verzekerd. De eerst 5 cm voorzichtig een klein stukje boren en en bank uitzetten voordat je de boor terug trekt. Dan het boorsel verwijderen en de boor weer op zn positie brengen en dan de bank aanzetten. Zodra je de boor in kan brengen met draaiende bank zonder dat aan het beginpunt het hout gaat trillen heb je het goed gedaan en kan de de bank aan laten bij het boren uithalen schoonmaken boor en inbrengen. Oefening baard kunst. Terwijl gisteren alle collega's vd Club op mijn vingers keken draaide ik een pijp uit van ruim 40 cm. Zodra ik het stuk af heb ga ik wat dieper in op het proces.groet Martien van Vliet

Martien

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Bedankt voor de info Martien.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten