Hobbel of schommelpaard?

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Pel een prachtig hobbelpaard wordt dit zo, ik wilde ook net vragen of je net als bij het origineel aan de uiteinden onder het onderstel nog die klossen gaat toevoegen en ik mis in het paard ook de handvaten, als je heeeeeel goed kijkt op de foto's die je als voorbeeld hebt gebrukt zie je bij het schommelpaard in elk geval het rondje achter het oog zitten wat volgens mij een handvat is.
Zeker voor de kleinere kinderen is een stevig handvat van belang.
 
P

Pel

Guest
Fantic je hebt gelijk er zit inderdaad een rondhout aan het hoofd, misschien is het verstandig om dat er ook aan beide kanten erin te maken, bedankt voor de tip. Je Bedoeld die ronde klossen aan het uiteinde van het onderstel, die zitten erop zodat hij niet kan doorslaan. Maar zoals ik het nu zie is het onderstel lang genoeg, daar komt bij dat ik ze altijd nog op kan maken mocht dit nodig zijn.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Misschien een rare vraag, Pel... Als ik de foto's bekijk van het onderstel, maak je er dan ook nog een beveiliging op zodat je nichtje niet over de kop kan slaan als ze wat groter is en harder schommelt?
Ik heb al eens gezien dat het zo hard ging dat ze bijna gelanceerd werden door de kamer! ;)

Is helemaal geen rare vraag Eric, ik heb het onderstel redelijk lang gemaakt, en ook de kromming is niet erg overdreven, dus even zien hoe e.a in zijn werk gaat, ik kan ze altijd nog onder maken mocht dat nodig zijn.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Kleine update van het hobbelpaard, de staart en de manen erin gelijmd met montagekit, daarna nog secondelijm tussen de latjes van de manen laten lopen. Paardje is nu helemaal af, alleen het onderstel schilderen en het paardje op het onderstel lijmen.

Groet Pel.
3 p.jpg
 
P

Pel

Guest
Dankjewel Nico, ik heb er ook met veel plezier aan gewerkt, dat dit uiteindelijke resultaat zou zijn, had ik van tevoren ook niet gedacht, mede ook omdat je geen maten hebt waar je enig houvast aan hebt. Maar met een beetje gokken met de maten, en een beetje logisch redeneren kom je ook een heel eind.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Mocht het nodig zijn dan zijn ze er alsnog onder te maken, eerst kijken hoe hoog het paardje gaat springen.

Groet Pel.
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Mooi paard geworden Pel. Enige wat er nog aan ontbreekt is een kind op zijn rug met een grote glimlach.

Groet Jos
 
P

Pel

Guest
Heel mooi geworden,Pel...
Je mag rustig een paar meer foto's laten zien hoor, daar houden we wel van! ;)

Ik heb hem in het centrale magazijn staan Eric, in de werkplaats stond hij maar in de weg, als ik het onderstel geschilderd heb dan lijm ik hem erop, dan zal ik meerdere foto's van het hobbelpaard plaatsen. Ben blij dat de manen en de staart nu het gehouden hebben, omdat ik de mannen tussen die twee latjes had geklemd, en daarna in de montagekit vast gezet. ook de staart eerst met tape bij elkaar had gebonden en ook met montagekit vast gezet, maar kwamen de haren in het midden toch los. Maar door er secondelijm tussen te laten lopen is dat nu mooi keihard geworden, en kun je de haren gewoon kammen, wat kinderen denk ik ook zullen doen?

Groet Pel.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
De eerste foto's zijn volgens mij van paarden van the Rocking Horse, een bedrijf van Jane Cook. Zij werkt samen met 9 medewerkers in dit bedrijf waar ze schommelpaardensjablonen, schommelpaardentekeningen schommelpaardenonderdelen en schommelpaarden maken. Ik ben haar een paar keer tegen gekomen op demo's in Engeland en had er geen idee van dat je met zoiets zo'n bedrijf kon opbouwen... https://www.rockinghorse.co.uk/about-us.html .
Ziet er tot nu toe al erg goed uit Pel!

grtz
 
P

Pel

Guest
Laatste update van het hobbelpaard, vanmiddag het paardje op het onderstel gelijmd, het is helemaal klaar en ik heb er met veel plezier aan gewerkt. Allemaal bedankt voor de positieve reacties die ik tijdens dit project heb gekregen.

Groet Pel.

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.