Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 62
    Een prachtig project Pel.
    Ik blijf het volgen en nog veel succes met wat je moet uitvoeren.
    Groetjes Didier Sirjacobs.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    De andere kant erop gelijmd vanmiddag, omdat ik het paard van een foto maak zijn de verhoudingen een globale inschatting. Nu zit ik met het volgende probleem, de hoogte van de staander die er tussen komt te staan waar de benen aan vast worden gemaakt. Het paardje is 60 cm schoft hoogte, de benen zijn 40 cm lang, als ik de foto van het schommelpaard bekijk, zie ik dat de plank waar de benen op vast zitten, ongeveer in de midden zit tot de bovenste plank. Als ik de staanders 40 cm hoog maak dan zit ik denk ik niet slecht, daar komt nog een grondplank en een dwars plankje bij, ik kan met de zwenkijzers ook nog korter of langer gaan?

Groet Pel.

7.jpg

8.jpg

9.jpg
    Laatst gewijzigd door Pel; 10-01-18 om 16:01.
    Pel; Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Erg leuk en mooi project Pel.

Wordt een knap stukje werk Pel.
    Erg mooi!
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Vanmiddag, het hoofd er passend op gemaakt, heb het met schroeven vast gezet, ik ga het later met montagekit vast zetten. Ook de ogen er passend in gemaakt, deze kunnen er ook weer uit als ik het ga schilderen, maar ik wou zien of het paardje ook een vriendelijk uiterlijk heeft, en dat valt me enigzins reuze mee. Ik ga het eerst een keer in de primer zetten, en dan ga ik aan het eiken onderstel beginnen.

Groet Pel.

10.jpg

11.jpg
    Pel; Hout wirktj.

Netjes hoor. Mooi model!

Weet je al of je er een hobbel of schommelpaard van gaat maken?
    Of hou je ons in spanning

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik ga er een schommelpaard van maken, het voordeel daarvan is dat die beter op zijn plaats blijft staan, met een hobbelpaard banjeren ze door de hele kamer.

Groet Pel.
    Pel; Hout wirktj.

Goeie keus. Ik ben benieuwd naar de verdere vorderingen.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik doe het op mijn gemak Jelmer, vanuit de rolstoel werken met zo'n paardje is toch een heel gesjouw, je zit vaak boven je macht te tillen met zo'n ding. Ik moet hem nog een beetje finetune de oneffenheden glad maken en schuren, dan kan de grondverf erop.

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 12-01-18 om 19:05.
    Pel; Hout wirktj.

Indrukwekkend hoor Pel, goed te volgen top! Succes en blijven posten hoor...

Forum Rechten