Festool PS200E

Papui

Actieve deelnemer
27 jun 2017
56
1
Allen,

ben stilaan mijn gereedschap een beetje aan het upgraden van Gamma materiaal naar de iets deftigere doe-het-zelver gereedschap.
Mijn gamma decoupeerzaag hangt me stilaan mijn **** uit dus was ik op zoek naar iets anders/beters.

Nu ben ik occasie een Festool PS200E tegen gekomen en vroef me af of dit iets degelijk is. Deze wordt aangeboden zonder systainer maar volgens mij aan een schappelijke prijs. Festool heeft zowiezo zijn naam al mee maar heb al horen vallen dat de decoupeermachientjes zeker niet het beste gereedschap zijn van Festool. Langs de andere kant heb ik dan weer gehoord dat de 200 en 300 serie beter zijn dan de 400 en 420 serie.

Heeft er iemand zo een Festool liggen of mee gewerkt en dus negatieve of positieve ervaringen mee? Ik heb de tijd gekregen tot deze avond om ze te kopen, anders gaat de prijs naar omhoog blijkbaar.

Met vriendelijke groet.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
De festool is een goede machine
Dit type is wel oud
Het ligt er dan ook aan wat de staat van de machine is
Als hij niet veel gebruikt is of gewoon netjes gebruikt zou het geen probleem moeten zijn
Vergelijk de prijs wel even met het markt plaats aanbod
Om te zien of de prijs realistisch is
Succes en laat even weten welke beslissing je hebt genomen
Mvg Leroy
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Festool heeft deze machine nog heel lang geproduceerd en in de catalogus stond : is goed , was goed blijft goed
Zelf heb ik deze machine 15 jaar dagenlijks gebruikt naar alle tevredenheid!
Nu heb ik een maffell en dat is wel weer een klasse apart hoor , maar de prijs dan ook !
Ik zou het doen als je hem eerst kan proberen want je weet nooit wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt met de machine .
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Bij dit soort oude tweedehands elektrische gereedschappen moet je verder kijken dan het merk.... het gebruik en de huidige staat zijn de belangrijkste eigenschappen (in combinatie met de prijs).

Maar persoonlijk blijf ik meestal weg van oude elektrische gereedschappen die uit de garantie zijn, vaak is het professioneel gebruikt spul met vele gebruiksuren. En daar wordt geen enkele machine, hoe goed en duur ook, beter van. Er is een reden dat bedrijven ze opruimen.
Tref je net dat pareltje van een particulier die amper gebruikt is dan is het het overwegen waard. Maar als ik lees dat het standaard spelletje gespeeld wordt van nu beslissen anders is het weg of wordt het duurder dan is dat nog een signaal om snel weg te lopen.
 

Papui

Actieve deelnemer
27 jun 2017
56
1
Uiteenlopende reacties maar ik kan ze allemaal wel volgen. Volgens mij moet ik wel eerst iets rechtzetten. De prijs gaat niet naar omhoog maar hij had via mail nog een ander bod gekregen dat hoger lag dan het mijne, indien ik niet beslis gaat hij natuurlijk dat ander bod aanvaarden.

Ik moet nu wel zeggen dat de machine er op foto echt zo goed als nieuw uitziet. Op marktplaats staan er op die even duur zijn maar er stukken slechter uitziet.

Het enige nadeel is dat er geen systainer bijzit. Dit is toch handig coor het wegbergen van de decoupeerzaag. Dit is nu ook niets wat je elke dag nodig hebt.
 

Papui

Actieve deelnemer
27 jun 2017
56
1
Net reactie gehad dat de 200 weg is maar hij nog wel een 300 heeft liggen. Kost natuurlijk wel iets meer. Dus toch maar weer even iets om over na te denken. Weet niet goed of ik het geld er aan kan geven.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo zoals hier boven gezegd is het ook raadzaam om de machine even te testen
En wat betreft tweede hands elektrisch gereedschap kopen das gewoon een kwestie van uit proberen en kijken hoe een machine eruit ziet
Ik persoonlijk heb al best wat machines gekocht op Mp en nog nooit teleur gesteld
Je moet altijd een vergelijking maken met de nieuwprijs en wat de aanbieder er voor wil hebben
En dan kijken of het niet beter is een nieuwe te kopen
Soms drijft vraag en aanbod de prijs dusdanig om hoog dat je beter nieuw kunt kopen
Succes met je beslissing
Mvg Leroy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.