Sneeuwvlok

houtbewerkers

Actieve deelnemer
24 aug 2013
170
170
74
Wassenaar
houtdraaien.weebly.com
Sneeuwvlok,




Als je een werkstuk maakt heb je niet altijd het gevoel dat het af is.

Onbewust mis je iets. Vanmorgen bladerde ik door mijn tekenboek die ik altijd bij me heb om aantekeningen te maken van wat ik zie of hoor.

Dat deed ik ook tijdens de uitzending van DWDD University op 24 november j.l. van mijn favoriete spreker en columnist Robbert Dijkgraaf. Hij behandelde symmetrie. Een onderwerp waar ik me aan hecht omdat het sterk verwant is met schoonheid maar ook met waarheid.

De sneeuwvlok stond in zijn college centraal en de 6 hoek.

Ik pakte direct mijn laatste stuk van vorig jaar en draaide en zaagde hem net zolang totdat alle zes hoeken op ooghoogte gelijk waren en een wandobject was geboren. Met wat onzichtbare draden voorlopig op mijn werkkamer om wellicht meer van deze natuurlijk vormen te ontdekken.

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/nieuws/terugkijken-college-symmetrie-door-robbert-dijkgraaf
 

Bijlagen

  • IMG_20180107_144047.jpg
    IMG_20180107_144047.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 127

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Mooi om te zien hoe je die inspiratie hebt omgezet in een houtobject:) Boeiend dat je de verwantschap met waarheid en schoonheid zo kunt uitdrukken!

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.