Ervaring met invalcirkelzaag en balken zagen?

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Ja, en nu ben ik op zoek naar een Japanse zaag :p Volgens mij zijn dat veel fijnere dingen dan een standaard Bahco. Maar ik heb er nog nooit mee gezaagd.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ja, en nu ben ik op zoek naar een Japanse zaag :p Volgens mij zijn dat veel fijnere dingen dan een standaard Bahco. Maar ik heb er nog nooit mee gezaagd.

Ligt eraan waarvoor - een balk 'ruw' afkorten zou ik gewoon met zo'n wegwerp-Bahco met geharde tanden doen... Een splitcane blank op lengte zagen daarentegen doe ik met een Japanse zaag met extra fijne vertanding.

- - - Updated - - -

Ja, en nu ben ik op zoek naar een Japanse zaag :p Volgens mij zijn dat veel fijnere dingen dan een standaard Bahco. Maar ik heb er nog nooit mee gezaagd.

Ligt eraan waarvoor - een balk 'ruw' afkorten zou ik gewoon met zo'n wegwerp-Bahco met geharde tanden doen... Een splitcane blank op lengte zagen daarentegen doe ik met een Japanse zaag met extra fijne vertanding.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ja, en nu ben ik op zoek naar een Japanse zaag :p Volgens mij zijn dat veel fijnere dingen dan een standaard Bahco. Maar ik heb er nog nooit mee gezaagd.

Nog een vraagje wat betreft de invalzaag. Welk zaagblad zat er op? Eentje met veel tanden voor plaat of eentje met weinig voor massief?

Een goed en snelle zaag voor af te korten vind ik deze:https://www.feinewerkzeuge.de/gestell.html
Is ook een Japans blad, maar kan niet knikken.

- - - Updated - - -

Ja, en nu ben ik op zoek naar een Japanse zaag :p Volgens mij zijn dat veel fijnere dingen dan een standaard Bahco. Maar ik heb er nog nooit mee gezaagd.

Nog een vraagje wat betreft de invalzaag. Welk zaagblad zat er op? Eentje met veel tanden voor plaat of eentje met weinig voor massief?

Een goed en snelle zaag voor af te korten vind ik deze:https://www.feinewerkzeuge.de/gestell.html
Is ook een Japans blad, maar kan niet knikken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.