Mailing List knop?

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Weet iemand waarom dit verschijnt? Ik bezoek het forum via mijn iPad. De laatste maanden is er een knop bijgekomen, die over de menubalk zweeft: mailing list.

gezien ik daar geen toestemming voor heb, mag die gerust verdwijnen ;) alle hulp,welkom!

groet, Sam

38259E3C-9063-4237-B02C-FFCED99E13EC.jpg
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Het is de laatste knop uit de grijze menubalk (open dag hout, forum, blogs, etc.). Als je scherm te smal wordt, verschuift ie naar de volgende regel en overlapt daar dan. Je krijgt het ook als je op je PC je browser scherm smaller maakt. Klein foutje in de technische opmaak van het forum, maar verder gewoon negeren ;) (of je iPad een kwartslag draaien :D).

Groet,
Arjaan
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Zoals gewoonlijk ben ik u onmiddellijk ter wille en is het menu item verwijderd. Had het ook niet gezien. Heb recent software geinstalleerd om beter mailingen te kunnen versturen, dat blijkt allemaal echter niet zo handig, maar bij het installeren is deze knop ook in het menu terecht gekomen.

Zag echter wel tot mijn schrik dat het lijkt of Sam en adblocker gebruikt, dat is wel bijzonder spijtig.....

jaap
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Die Adblocker gebruik ik ook. Niet voor dit forum, want daar staat alleen bovenaan een advertentie. Maar sommige websites maken er een potje van. Gewoon surfen is dan een drama.

Om over sites als Marktplaats maar te zwijgen, het laden van de advertenties maakten het onleesbaar.

Je zet zo'n Adblocker niet voor één website uit. Persoonlijk begrijp ik wel dat de forumserver betaald moet worden, maar ik ben niet het type dat überhaupt iets met reclame doet. Met andere woorden, het bereikt mij niet. Zeker niet als reclame afkomstig van een website die ik net heb bezocht. Die had ik dus zonder die reclame al gevonden.

Het sponsoren met een naam van de sponsor op de site is in mijn ogen veel minder hinderlijk en vind ik prima.
Maar van de zoveelste advertentie over buikvet verbranden heb ik echt mijn buik van vol:mad:.

Een commerciële, doch vriendelijke oplossing moet toch mogelijk zijn. Vrijwel niets is meer zonder reclame, en zelfs bij het uitgesteld kijken naar TV waar ik voor betaal hebben de commerciële zenders het voor mekaar dat je de reclameblokken niet meer vooruit kunt spoelen, want dat is hun bestaansrecht. Volgens mij zijn dat ook de kijkers, want zonder kijkers verkoop je de advertenties ook niet! Er komt bij grote live shows en sportevenementen al gigantisch veel geld binnen(maar het is nooit genoeg hè).

Je zou kunnen stellen dat Adblockers de antiwerking zijn van de veels te commerciële websites, die vrijwel altijd vrijwillig worden bezocht. Helaas valt een forum als deze, die de advertenties alleen in één blokje bovenaan de site presenteren daar dan negatief aan ten prooi, daar waar Marktplaats het voor elkaar krijgt om de Adblockers deels weer te omzeilen.

Terwijl je daar ook gewoon ordinair voor een groot deel van de advertenties moet betalen om ze te mogen plaatsen en ze ijskoud na vier weken worden verwijderd. Oké, dat zijn hun regels, hoef ik niet mee akkoord te gaan, maar als argeloze bezoeker van zo'n site krijg je de buikvetrommel er gewoon altijd bij. Te commerciëel, en daar hoef ik niet mee akkoord te gaan.

Nou daar wordt ik dus best wel pissig van en dus gaat de Adblocker erop.

Sorry Jaap!
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Zoals gewoonlijk ben ik u onmiddellijk ter wille en is het menu item verwijderd. Had het ook niet gezien. Heb recent software geinstalleerd om beter mailingen te kunnen versturen, dat blijkt allemaal echter niet zo handig, maar bij het installeren is deze knop ook in het menu terecht gekomen.

Zag echter wel tot mijn schrik dat het lijkt of Sam en adblocker gebruikt, dat is wel bijzonder spijtig.....

jaap

Ik zit op wat andere Fora en bij verschillende is er een "donatie knop" daarmee geef je een bescheiden bedrag en dat wordt dan meestal gemeld in je informatie schermpje links bij je naam, ik zou dat bij woodworking ook graag doen.:eek:
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik ook. Wil best betalen om geen reclame en een goed werkend forum te hebben. En de Adblocker bij ons op de PC kan inderdaad witte sites toekennen, die op de Ipad kan dat niet.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Zoals gewoonlijk ben ik u onmiddellijk ter wille en is het menu item verwijderd. Had het ook niet gezien. Heb recent software geinstalleerd om beter mailingen te kunnen versturen, dat blijkt allemaal echter niet zo handig, maar bij het installeren is deze knop ook in het menu terecht gekomen.

Zag echter wel tot mijn schrik dat het lijkt of Sam en adblocker gebruikt, dat is wel bijzonder spijtig.....

jaap

op mijn laptop wel, maar op mijn iPad niet. Toen ik het screenshot gemaakt heb, had ik toevallig een nogal veel herhalende advertentie uitgezet, dus geen zorgen! ;)

Het knopje is inderdaad weg intussen: tienduizendtallen dank! Een donatieknop is ook een goed idee trouwens, net zoals een collectebus op de jaarlijkse forumdag!
 
Laatst bewerkt:

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Over Adblockers: ik ben er principieel tegen (lang verhaal, en het zal al geweten zijn dat ik vreemd ben), en soms zijn ads ook gewoon handig. Zo loop ik hier al jaren Auer te namedroppen, een bedrijf dat ik nooit zou hebben ontdekt moesten ze geen banner op… woodworking.nl hebben gehad.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Over Adblockers: ik ben er principieel tegen (lang verhaal, en het zal al geweten zijn dat ik vreemd ben), en soms zijn ads ook gewoon handig. Zo loop ik hier al jaren Auer te namedroppen, een bedrijf dat ik nooit zou hebben ontdekt moesten ze geen banner op… woodworking.nl hebben gehad.

In de pre internettijd, kocht ik me wild aan tijdschriften (heb nog alle jaargangen Motor liggen vanaf 1969...), niet alleen voor de redactionele artikelen, maar ook voor de advertenties, wat en waar er spullen en gereedschap te koop waren ....

jaap
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik heb niet beweerd er goed in te zijn, in dat namedroppen :).

En oh ironie, ik heb nog steeds zelfs niks bij hen gekocht. Voor mijn houtnest zat ik al te diep in Systainers en assortimentsdozen van Ecotools, en mijn electronica-lab wil maar niet van de grond komen (logisch ook, het staat voor in de kelder gepland).
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Ik heb niet beweerd er goed in te zijn, in dat namedroppen :).

En oh ironie, ik heb nog steeds zelfs niks bij hen gekocht. Voor mijn houtnest zat ik al te diep in Systainers en assortimentsdozen van Ecotools, en mijn electronica-lab wil maar niet van de grond komen (logisch ook, het staat voor in de kelder gepland).

Ah, ik ga er dan derhalve maar vanuit dat je die Auer bedoeld die in verpakkingen zit :)
Van de lampjes en bonbons kon ik al geen chocolade maken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.