Makita RT0700CX3J Boven-,kantenfrees

P

Pel

Guest
Ja, en daar is ti dan, ben er blij mee, nu nog er aan denken dat ik het ding gekocht heb, voordat ik weer kantjes met de hand aan het afwerken ben:)

Groet Pel.

1.jpg
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
En jij denkt dat je die fonkelende blauwe koffer gaat vergeten:cool:

Gefeliciteerd met de aankoop. Ben benieuwd of die bevalt voor lichte freeswerkzaamheden.
 
P

Pel

Guest
Dat zeg je nu al William, maar ik heb toch ooit liggen te hannesen met een gat maken waar ik niet goed bij kon, na een tijdje denken, het moet toch makkelijker kunnen, verdomme ik heb nog ergens zo'n multitool liggen, het was snel gefikst:eek: Dat krijg je als je teveel gereedschap hebt, en gereedschap wat je zelden gebruikt.:)

Groet Pel.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@Pel,
"Ja, en daar is ti dan"
Dat had natuurlijk uitgebreid in het nieuwe tools topic moeten staan;)
Maar je kan het nog goed maken door een mooi review te schrijven als je het gebruikt heb in het Reviews gereedschap topic.
Veel plezier ermee Pel, mvg, :).
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Houd er wel rekening mee dat de diepte-aanslag (het draadeind) wel eens wil verlopen, ook al denk je het goed vast te hebben gezet. Daar zijn hier op het forum al eerder opmerkingen over gemaakt. Voor de rest.. lekker handig ding! veel plezier ermee.
 
P

Pel

Guest
Bedankt voor de tip Thymen, iets om rekening mee te houden, misschien als extra zekerheid duce tape gebruiken?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Wellicht te laat voor Pel, maar toch een tip:

Deze set verkopen ze ook bij Hornbach. Als hij elders (ook nederlandse webshops) goedkoper is krijg je hem voor de lagere prijs met 10% extra korting. In dit geval dus voor 216 euro.
Dit geldt ook voor Hornbach online. Het prijsverschil krijg je in dat geval achteraf terugbetaald.

Gr Ed

Bedankt voor de tip.... zat al een tijdje na te denken over een kleinere frees. Gisteren ontvangen, net zoals het bericht dat ze de prijsgarantie hebben verwerkt :).
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Ik heb ook deze frees, zeer tevreden mee. Nog geen problemen met de diepte aanslag gehad. Wel met goedkope (ecotools) freezen dat het freesje zichzelf losdraait en daardoor steeds dieper gaat, twee lelijke fouten mee gemaakt. Met een behoorlijke CMT frees is dit geen issue meer.

Heb de freesmachine helaas 1 keer gesloopt, met een kroosgat freezen teveel druk op de bovenkant gezet waardoor de stator veren tever inveerden en er kortsluiting ontstond. Keurig door Makita gerepareerd onder garantie (waar ik me enigszins schuldig over voel want het was een duidelijke gebruikersfout).

2 centimeter dik eikenhout was wat teveel gevraagd om te freezen maar als je dat in meerdere stapjes doet lukt het allemaal prima!
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Ik zou voor het snoertje gaan ,ik heb dezelfde en bevalt perfect
Schoonzoon heeft de accu uitvoering en vind hem met accu niet fijn in de hand liggen
Festool kantenvrees heb ik ook en vind ik wel als voordeel dat je een heel lang snoer eraan kan zetten wanneer nodig
Maar ook 2 uit china laten komen voor 30 EUR per stuk waar ik permanent een zelfde frees in heb zitten en die valt me tot nu toe niet eens tegen
 

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
208
82
Ik heb de deze als c3 set al een tijdje. Geweldige freesset voor licht werk. Kan met opzetstukken in werkelijk alle hoeken en gaten gebruikt worden. Ik gebruik de motor zelfs in mijn cnc tafel (kleinen tafel hout kunststof en alu). Ik ben geen meubelmaker maar werk wel regelmatig met hout.

Nog geen enkele nadelen aan ondervonden. Ik zou niet voor de accuversie gaan (je wil toch stofafzuigen en naast zon slang valt het 220v snoer in het niet).
 

roccob

Nieuw lid
19 mei 2020
8
0
Mechelen
Dit lijkt me inderdaad een veelzijdige en relatief goedkope oplossing. Alleen: ik zoek er eentje dat ik ook kan gebruiken voor het kleinere werk.

Concreet: spelborden die tussen de 25 x 25 en 50 x 50 zijn. Om dan te bovenfrezen (spelvelden en versieringen) en randfrezen. Is de Makita dan te groot/"onhandig" hiervoor?

Bijkomende vraag: als ik dan dingen zoals cirkels (met straal van 3 à 4 cm) en "putjes" om knikkers in te leggen (denk aan een klein eierdopje) wil aanbrengen, zou dit dan ook lukken hiermee? Of heb ik dan eerder een kolomboor nodig?
 
Laatst bewerkt:

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
als je met de juiste mallen gaat werken dan kun je met de RT veel nauwkeuriger werken dan bv een Dremel is mijn ervaring
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.