Makita RT0700CX3J Boven-,kantenfrees

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ook hier een tevreden gebruiker
Gewoon doen
Ik heb de basis versie maar die is ook veelzijdig en krachtiggenoeg
Voor de veel voorkomende werkzaamheden
Sinds ik hem heb laat ik de festool 1010 vaker links liggen
Mvg Leroy
 

rkoelewijn

Nieuw lid
5 mei 2015
6
0
Ik heb de mijne een paar jaar geleden gekocht. Gebruik hem niet zo vaak. Echter de laaste keer het freesje te vast aangedraaid en bij het proberen los te draaien, het motorhuis gesloopt.

20180112_122952.jpg

Gelukkig was een nieuw motorhuis niet zo duur (€ 22). Dus weer een leermomentje : Het freesje niet te vast aandraaien !
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Of gewoon de tweede sleutel gebruiken om as te blokkeren hij is er tenslotte niet helemaal voor niets bij geleverd
Mvg Leroy
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik gebruik ook liever die tweede sleutel dan de rode knop, je kunt dan met meer gevoel de boel aandraaien en ik ben soms net een gorilla en zet teveel kracht. Met je vingers de sleutels naar elkaar bewegen is goed genoeg. Tip die ik op een YouTube video zag en eens heb uitgeprobeerd.
 

Caesar

Nieuw lid
17 jan 2018
8
0
40
Midden Limburg
Over dat setje heb ik ook nagedacht tijdje geleden. Ik ben voor een iets zwaarder model gegaan uiteindelijk. Naderhand heel klein beetje spijt van gehad. Dit soort is erg prettig omdat je de freesmotor nog eventueel los kunt inspannen ergens anders in (pantorouter staat op mijn verlanglijst). Maar ik zag toen een Bosch 1250 LCE voorbijkomen en nadat ik youtube gezien had was ik wel een beetje verlieft geraakt. Overigens ook gekocht bij toolnation. Heel erg over te spreken.
 
P

Pel

Guest
De RT0700CX3J set is weer bij Kruis in de aanbieding voor 239.99 incl btw

Ik zit daar allang over te dubben om hem te kopen Maarten, maar iedere keer denk ik, dat ik hem toch te weinig gebruik. Alhoewel ik hem nu wel eigenlijk nodig heb, of in ieder geval goed zou kan gebruiken omdat ik een lunette (bril) voor op de draaibank aan het maken ben.

Groet Pel.
 

Hirumili

Actieve deelnemer
30 sep 2014
129
18
Drachten
Ik heb begin deze maand een kloon Makita via Ebay uit Engeland gekocht.
Mede dank zij een tip van een andere woodworker van dit forum.
De totale kosten inclusief verzending rond de 90 euro.
Heel lang gezocht omdat niet elk bedrijf naar Nederland verstuurt.
Het enigste wat ik gedaan heb is de Engelse stekker met snoer vervangen voor een Hollandse stekker met snoer.
Zelf heb ik ook nog een oude Makita 3620 en de accesoires daarvan zijn uitwisselbaar met mijn nieuwe kloon.
Dus de standaard 1/4 routerbit eruit en de 6mm of 8mm bit van Makita kan er in.
Ik heb eerst ook overwogen om de Makita rt0700cx3j te kopen, maar na lang dubben toch maar een kloon gekocht.

https://www.ebay.nl/itm/Electric-Ed...799148?hash=item1a33d5cc2c:g:iyUAAOSwq9lZhHGl

groet, Michael
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Niet twijfelen en gewoon doen. Ik gebruik de mijne ook maar een paar keer per jaar maar als je netjes de kanten af kunt ronden ziet alles er al veel netter uit. Na een BOSCH starter set koop ik nu goede frezen als ik iets will maken en een specifieke frees nodig heb.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Het is een top ding Pel ik heb de voorganger nog 30 jaar oud werkt geweldig weegt ook niets
 
P

Pel

Guest
Ja Eric, de kogel is door de kerk, ik heb hem besteld bij Kruis, ik kon kiezen van mijn vakantiegeld met de rolstoel naar Santiago de Compostella, of dit freesje, nou de keuze was snel gemaakt;)

Groet Pel.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Wellicht te laat voor Pel, maar toch een tip:

Deze set verkopen ze ook bij Hornbach. Als hij elders (ook nederlandse webshops) goedkoper is krijg je hem voor de lagere prijs met 10% extra korting. In dit geval dus voor 216 euro.
Dit geldt ook voor Hornbach online. Het prijsverschil krijg je in dat geval achteraf terugbetaald.

Gr Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.