Welk soort hout is dit?

jova313

Actieve deelnemer
6 nov 2017
30
8
Zulte (België)
Ik kwam op pinterest deze tafel tegen die ik zou willen namaken:

ffa9ea44cd0ed78b89de812aa04d9e6f.jpg

https://i.pinimg.com/564x/ff/a9/ea/ffa9ea44cd0ed78b89de812aa04d9e6f.jpg

Is dit steigerhout? Welke soort / behandeling? Kent er iemand een handelaar die dit goedkoop kan leveren in België?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Dit lijkt wel op steigerhout. Alleen lijken me deze planken breder en dikker dan regulier steigerhout. Er van uitgaande dat deze tafel een meter breed is, zijn de delen ongeveer 25cm breed.

Je zou ook eiken kunnen gebruiken, en deze met een white wash behandelen. Dat is in meerdere diktes en breedtes te krijgen. Alleen wel duurder dan steigerhout.
 
P

Pel

Guest
Het zijn steigerplanken 3,2 x 20 cm, die grijs gemaakt zijn de tafel zal ± 80 cm breed zijn.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Moeilijk te zeggen van foto, maar Bert kon wel eens gelijk hebben, als ik naar de tegels kijk 60 x 60 zou de tafel 100 cm breed zijn, dan zijn de planken 25 cm breed. Met een foto van een gedeelte van de tafel, het wordt er m.i. toch niet veel duidelijker op?

Groet Pel.

2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.