Miniatuurtje uit peer. Deze keer met gezicht... (work in progress)

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mijn laatste miniatuurtje is uit perenhout. Ooit heb ik een stuk van Rick (Masave) gekregen en na alle goede verhalen over hoe fijn je het kunt snijden, wilde ik het ook eens proberen. Het beeldje is nog (lang) niet af. Het is deels geïnspireerd op Turin Turumbar, een legendarisch figuur uit de mythes van Tolkien. Vandaar ook het zwarte zwaard uit ebbenhout.

Grote uitdaging is deze keer het gezicht. Er zit al een grove vorm in, maar dat moet beter. Aangezien het de eerste keer is dat ik een gezicht probeer te snijden, is het nog vooral uitproberen. De verhoudingen kloppen overigens niet helemaal, maar dat is deels de bedoeling. De miniatuurtjes worden wel heel smal als ik ze wel kloppend wil hebben. Nu zijn het meer de verhoudingen van een Hobbit. :)

Screen Shot 2018-01-04 at 09.28.31.jpg Screen Shot 2018-01-04 at 09.28.12.jpg Screen Shot 2018-01-04 at 09.27.44.jpg
 
P

Pel

Guest
Ik vind het onbegrijpelijk hoe dat jij zo klein kunt houtsnijden, ik heb jou miniatuurtjes even kunnen bewonderen in Zutphen ik vind ze prachtig. Wat mij wel opvalt is dat jou miniatuurtjes veelal geen onderbenen hebben, of te wel korte benen, is daar een reden voor?

Groet Pel.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik vind het onbegrijpelijk hoe dat jij zo klein kunt houtsnijden, ik heb jou miniatuurtjes even kunnen bewonderen in Zutphen ik vind ze prachtig. Wat mij wel opvalt is dat jou miniatuurtjes veelal geen onderbenen hebben, of te wel korte benen, is daar een reden voor?

Groet Pel.

Bedankt Pel voor de aardige woorden.

Het klopt dat de onderbenen vaak korter uitvallen dan gehoopt. De hoofdreden hiervoor is dat ik nog een hoop te leren heb :)
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Meron,
Ik doe nu al mijn petje af voor u al is het nog niet af.
Korte of lange beentjes, ik vind het toch iets hebben hoor.
Ik denk dat dit uw stijl is Meron en waarom niet verder doen zoals je bezig bent.
Hiervoor heb ik respect en grote waardering.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik vind het beeldje er nu al af uit zien. Het is maar goed dat je hand er bij te zien is, anders had ik niet gedacht dat het zo'n klein kunstwerkje is. Heb je aan de onderkant van het beeldje ook een stukje ebbenhout zitten? Of is dat wat anders.

Je mag van mij ook wel foto's van het beeldje maken zonder dat je het vasthoud. Zo kunnen we het zwaard ook bewonderen :)
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Meron, Knap werkstukje, wat een gepriegel lijkt me dat aan de keukentafel! Gebruik je de gutsjes van flexicut of pfeill?


Groeten, Hans
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Dank voor de enthousiaste woorden iedereen!

@hans Ik gebruik voornamelijk een mesje van veritas en een korte 6mm beitel. Maar ook tandartsspulletjes, schuurpapier en een priem. Flexcut vind ik wat minder fijn werken, maar daar heb ik ook niet veel van (1 gutsje)

@jelmer Onderop zit een stuk eikenfineer, dat ik zwart heb gemaakt (staalwol & azij). Daaronder zit een magneetje. Ik zal binnenkort wat betere foto's maken. Ook van het zwaard. Overigens zijn bovenstaande foto's geknipt uit een filmpje dat ik op Instagram heb gezet. Eigenlijk wilde ik hier ook het filmpje plaatsen, maar daarvoor moet hij eerst naar YouTube worden geupload. Daar had ik geen zin in.
 
P

Pel

Guest
Ik vind hem bijzonder mooi geworden Meron, de mantel met capuchon valt mooi glooiend met het zwaard.

Groet Pel.
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Wowww, zeer mooi!
Zulk enorm klein priegel werk, en dan pakken alle verhoudingen ook nog mooi uit, chapeau!
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ha, wat gaaf om te zien! Ik vind vooral de mantel bewonderenswaardig, hoe die over het zwaard drapeert, dat is toch wel erg mooi gedaan hoor! Zeker omdat het zwaard uit een ander stuk hout gemaakt is zal het geen sinecure geweest zijn om dat passend op elkaar te krijgen.

Je zei dat dit de eerste keer peer is. Ik vind het fijn snijden alhoewel het wat hard is. Wat is jouw mening erover? Ik heb nog steeds geen buxus gekocht, dus kan niet vergelijken daarmee.

Wat ik wel grappig vind is dat je nog steeds de ogen / mond niet zoveel uitgewerkt hebt als de mantel. Hoe bewust / onbewust is dat? Ik heb laatst ook weer wat gemaakt (ook peer), was oorspronkelijk van plan de ogen open te doen, maar durfde het toch niet aan:

houtsnijhoofd.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.