Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Miniatuurtje uit peer. Deze keer met gezicht... (work in progress)

Mijn laatste miniatuurtje is uit perenhout. Ooit heb ik een stuk van Rick (Masave) gekregen en na alle goede verhalen over hoe fijn je het kunt snijden, wilde ik het ook eens proberen. Het beeldje is nog (lang) niet af. Het is deels geïnspireerd op Turin Turumbar, een legendarisch figuur uit de mythes van Tolkien. Vandaar ook het zwarte zwaard uit ebbenhout.

Grote uitdaging is deze keer het gezicht. Er zit al een grove vorm in, maar dat moet beter. Aangezien het de eerste keer is dat ik een gezicht probeer te snijden, is het nog vooral uitproberen. De verhoudingen kloppen overigens niet helemaal, maar dat is deels de bedoeling. De miniatuurtjes worden wel heel smal als ik ze wel kloppend wil hebben. Nu zijn het meer de verhoudingen van een Hobbit.

Screen Shot 2018-01-04 at 09.28.31.jpg Screen Shot 2018-01-04 at 09.28.12.jpg Screen Shot 2018-01-04 at 09.27.44.jpg

Knap werk, petje af.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik vind het onbegrijpelijk hoe dat jij zo klein kunt houtsnijden, ik heb jou miniatuurtjes even kunnen bewonderen in Zutphen ik vind ze prachtig. Wat mij wel opvalt is dat jou miniatuurtjes veelal geen onderbenen hebben, of te wel korte benen, is daar een reden voor?

Groet Pel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Ik vind het onbegrijpelijk hoe dat jij zo klein kunt houtsnijden, ik heb jou miniatuurtjes even kunnen bewonderen in Zutphen ik vind ze prachtig. Wat mij wel opvalt is dat jou miniatuurtjes veelal geen onderbenen hebben, of te wel korte benen, is daar een reden voor?

Groet Pel.
    Bedankt Pel voor de aardige woorden.

Het klopt dat de onderbenen vaak korter uitvallen dan gehoopt. De hoofdreden hiervoor is dat ik nog een hoop te leren heb :-)

Prachtig werk.

Meron,
    Ik doe nu al mijn petje af voor u al is het nog niet af.
    Korte of lange beentjes, ik vind het toch iets hebben hoor.
    Ik denk dat dit uw stijl is Meron en waarom niet verder doen zoals je bezig bent.
    Hiervoor heb ik respect en grote waardering.
    Groetjes Sirjacobs Didier.

Weer heel bijzonder Meron, ondanks de afmetingen van de werkstukken ben je voor mij een groot houtbewerker .

jaap

Ik vind het beeldje er nu al af uit zien. Het is maar goed dat je hand er bij te zien is, anders had ik niet gedacht dat het zo'n klein kunstwerkje is. Heb je aan de onderkant van het beeldje ook een stukje ebbenhout zitten? Of is dat wat anders.

Je mag van mij ook wel foto's van het beeldje maken zonder dat je het vasthoud. Zo kunnen we het zwaard ook bewonderen

Meron, Knap werkstukje, wat een gepriegel lijkt me dat aan de keukentafel! Gebruik je de gutsjes van flexicut of pfeill?

Groeten, Hans

Prachtig... Ook zo mooi glad al en die schaduweffekten erin!
    Groeten... Eric

Forum Rechten