Krijg zaagblad van radiaalzaag niet los

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
kleine aanpssing om mijn suggestive:

Maak het spul eerst warm met een hete lucht pistool of haardroger en probeer daarna dan de truuk met de koude spray - het "schrik effect" zal nog wat beter zijn denk ik zo
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
He wat stom, ik dacht dat ik al gemeld had dat ik het blad inderdaad los heb gekregen.

Deze tip
Wat ik altijd doe is met een nagel het schroefdraad volgen, dan weet je gelijk welke kan vast en welke kant los is.
gaf me voldoende zelfvertrouwen dat ik de juiste kant op aan het timmeren was. Tnx @hstraat ! Na het posten had ik de moer ingespoten met WD40. Ook had ik in plaats van een gewone steeksleutel een ring/steeksleutel gehaald. Een ringsleutel heeft meer groeven en meer grip. Met de overtuiging dat ik de juiste kant op aan t timmeren was, kwam het geheel met een paar flinke tikken los :D

De reden dat het blad los moest, was omdat de motor ermee ophield. Door het blad eraf te halen, kon ik bij de motor komen. Ik had het vermoeden dat de koolstofborstels naar z'n grootje waren .. is het een borstelloze motor haha. Nu nog even verder zoeken, het is een wat ouder apparaat. Zou ook de condensator of schakelaar kunnen zijn.

Ook een goede tip van @fganon, maar niet nodig dus.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Als de ruimte er voor is, zou ik liever een ringsleutel gebruiken.
Steeksleutels hebben de neiging om bij grotere krachten er overheen te schieten.... Met gevolg dat je je handen en/of de moer beschadigd!
Slagschroevendraaiers zou ik ook voorzichtig mee zijn, d.i.m het lager op de as!

Nb. Zie dat je het al gefixt hebt... :)
 

michielvl

Nieuw lid
13 jan 2015
12
2
friesland
Zo te zien, moet je met de klok meedraaien.
Kun je het zaagblad blokkeren met een schroevendraaier of een blokje hout achter een zaagtand? Dan kun je met een flinke sleutel kracht zetten.
Als je een dop met de juiste maat in een wringijzer zet, kun je met een hand kracht zetten en met de andere met een hamer een paar klappen op de achterkant van het wringijzer geven. Als ie dán niet los wil....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.