Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Inbouw TV-lift met afstandsbediening

Beste mensen, wie heeft ervaring met de aanschaf en het gebruik van een TV-lift voor
    een LCD-scherm, hoogte 46 cm?
    Ik heb al eens zitten Googlen en kom regelmatig de ST750 Screentech tegen van
    het merk Venset, € 280,- incl BTW.
    Dat ding kan 100kg tillen. Veel te zwaar dus (leuk om in de demo te zien
    dat die lift ook in keukens gebruikt wordt om b.v. een combimagnetron uit een keuken
    kastje te laten zakken).
    Wie heeft goeie tips. Ik wil het ding in een meubel inbouwen.
    Ben benieuwd.

Re: Inbouw TV-lift met afstandsbediening

Tjeerd, even zoeken levert je de volgende link: Massief noten kast met tv lift

Deze staat ook in het meubelforum hier, net van de eerste pagina af, staat denk ik veel nuttigs voor je in.

Scheppie

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Häfele heeft er momenteel eentje in de aanbieding voor €175.-
    tot 30"
    max 50kg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert.
    Häfele heeft er momenteel eentje in de aanbieding voor €175.-
    tot 30"
    max 50kg
    Hartstikke mooi Hubert, maar hoe kom ik als particulier op de Hafele-site?
    Verder is het systeem van afstandsbediening van belang. Radiografisch of infrarood.
    Ik heb het idee dat andere apparaten zoals TV en audiospul op infrarood werkt.
    Dan wil ik overal dezelfde aansturing (handig als ik een universele afstandsbediening wil - alles in een). Het is nog even puzzelen vrees ik.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Hoi Tjeerd,

Bij Lignoshop: http://www.lignoshop.de/moebelausstattung/tv-lift/ zijn verschillende uitvoeringen te koop. Uit de beschrijving meen ik op te maken dat deze radiografisch werken.(Funkfempfänger). Dit lijkt mij ook het meest logisch omdat infraroodontvangers altijd in het zicht van de afstandsbediening moeten zitten. Een TV lift zit in de regel altijd helemaal weggewerkt.Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een infraroodontvanger bijzit die dan naast of op je meubel moet liggen. Dus de truuk met de universele afstandsbediening gaat waarschijnlijk niet werken.

Ed

Forum Rechten