Toch maar even voorstellen

Kooijtje

Actieve deelnemer
4 aug 2016
25
1
Paterswolde
Goedemorgen iedereen,

Mijn naam is Johan, ik kom uit het noorden van het land (Opende) en ben al een tijdje actief op het forum waar ik voornamelijk de zoekfunctie gebruik voor problemen waar ik zelf tegen aan loop. Ik vond het toch wel een keer tijd worden om mijzelf voor te stellen, dus bij deze.

Ik ben 24 jaar jong en sinds ongeveer twee jaar actief met hout. Hierin ben ik voornamelijk bezig met de basis dingen, denk aan het maken van een eikenhouten blad voor mijn tafel of bijvoorbeeld tv meubel. Hierbij maak ik veel gebruik van de combinatie staal/hout, iets wat ik zelf erg gaaf vind.

Qua houtbewerking probeer ik mijn machinepark (kuch) steeds iets uit te bereiden, zo heb ik sinds kort een vlak en vandikte combi (Scheppach HM1) aan kunnen schaffen en heb ik een eenvoudig draaibankje (Kity 661) toegevoegd aan mijn schuur. Omdat ik zelf ook graag wel eens een boom om zaag heb ik een Stihl ms260 voor het kapwerk en ms440 met alaskan mill. Daarnaast gebruik ik nog een aantal gereedschappen van mijn vader, zoals een simpele zaagtafel. In mijn dagelijks leven ben ik sinds een aantal jaar werkzaam als engineer (dus mocht iemand nog eens een technische tekening nodig hebben..)

Met vriendelijke groet,

Johan
 

Kooijtje

Actieve deelnemer
4 aug 2016
25
1
Paterswolde
Welkom op het forum Kooijtje!
Engineer in wat?

Dank! Ik was inderdaad een beetje te kort door de bocht qua omschrijving; ik ben twee en een half jaar geleden afgestudeerd als Automotive engineer aan de HTS autotechniek in Arnhem, maar op dit moment werkzaam als project engineer in de richting van industriele automatisering. Machinebouw dus!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Dank! Ik was inderdaad een beetje te kort door de bocht qua omschrijving; ik ben twee en een half jaar geleden afgestudeerd als Automotive engineer aan de HTS autotechniek in Arnhem, maar op dit moment werkzaam als project engineer in de richting van industriele automatisering. Machinebouw dus!
Dat kort door de bocht valt wel mee toch, 't is alleen dat de gemiddelde engineer iets meer significante informatie wil hebben hè ;)
Autotechniek, leuke richting, dan is automatisering wel weer een andere richting.
 

Kooijtje

Actieve deelnemer
4 aug 2016
25
1
Paterswolde
Dat kort door de bocht valt wel mee toch, 't is alleen dat de gemiddelde engineer iets meer significante informatie wil hebben hè ;)
Autotechniek, leuke richting, dan is automatisering wel weer een andere richting.

Haha, is zeker waar. In welke richting ben jij werkzaam? Is inderdaad even iets anders, maar ik wilde toch graag in het noorden van het land werkzaam blijven en vond in de industriële automatisering de meeste raakvlakken met betrekking tot sensoren, aandrijvingen en besturing.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Haha, is zeker waar. In welke richting ben jij werkzaam? Is inderdaad even iets anders, maar ik wilde toch graag in het noorden van het land werkzaam blijven en vond in de industriële automatisering de meeste raakvlakken met betrekking tot sensoren, aandrijvingen en besturing.
Tja, ook ik zit niet helemaal in de richting waarop ik studeerde...
Ik ben Naval Architect (Scheepsbouwer), en werk voor Jumbo (zwaar lading scheepvaartbedrijf).
 

Kooijtje

Actieve deelnemer
4 aug 2016
25
1
Paterswolde
Welkom op het forum, en wel een paar fotootjes van je meubelen plaatsen, vinden we leuk hier.

Dank! Foto's zullen ter zijner tijd wel komen, ik zag trouwens dat ik een aantal vergelijkbare tafels gemaakt heb als waar jij mee bezig bent (massief eiken en x-poten).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.