Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31

Onderwerp: Aap aan het draaien

Alles kan bewegen Marthijn

78F59B95-CE0F-4C61-B74E-335D1F13E3E8.jpg

Ik vond de aap zo leuk, dat ik er zelf ook een heb gemaakt, maar wel een maatje kleiner (ca 40cm).
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Mooi , goed gelukt hoor , zelf ga ik het kleinste formaat ook nog een keer maken.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Hoe hebben jullie de armen en benen bevestigd zodat die rond kunnen draaien, ik wil de aap ook graag eens maken?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Hoe hebben jullie de armen en benen bevestigd zodat die rond kunnen draaien, ik wil de aap ook graag eens maken?

Groet Pel.
    Hoi Pel ik heb in de armen een gat geboord van 6 mm daarna de een gat van 12 mm voor de schroefkop ongeveer 10 mm diep en de armen vast geschroefd in het lijf de schroef niet te strak aandraaien zodat de arm kan draaien , bij de handen en voeten heb ik hetzelfde gedaan ,aan de armen en benen heb ik een pennetje gedraaid van ongeveer 15 mm lang en rond 20 mm en in de handen en voeten een gat van 17 mm diep ,daarna de schroef erin gedraaid ,ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven.

gr Sjaak

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ha, nu begrijp ik het, je hebt ze met lange schroeven vanaf de buitenkant er helemaal door losvast aangedraaid, zodat ze in de schroef kunnen draaien. En het gat met een stopje hout dicht gemaakt, ik was aan een moeilijke oplossing aan het denken, bedankt voor de info.

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 14-01-18 om 16:02.
    Hout wirktj.

Je kunt natuurlijk ook met rubber ringen/elastiek werken, zoals origineel.
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Ha, nu begrijp ik het, je hebt ze met lange schroeven vanaf de buitenkant er helemaal door losvast aangedraaid, zodat ze in de schroef kunnen draaien. En het gat met een stopje hout dicht gemaakt, bedankt voor de info.

Groet Pel.
    Ik maak de gaten niet dicht want nu kan je ze nog een beetje na stellen ,dus nette gaten maken . Maar een propje kan ook natuurlijk .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Je kunt natuurlijk ook met rubber ringen/elastiek werken, zoals origineel.
    Hoe heb jij het gedaan Pel

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjabloon Bekijk Berichten
    Hoe heb jij het gedaan Pel
    Ik moet hem nog maken Sjaak, maar ik zat te denken aan twee ogen met schroefdraad, maar dan heb je een ruimte tussen lijf en armen, jou oplossing is perfect. Soms is de oplossing de eenvoud zelf, maar zat je wat moeilijk out off the box te denken, om maar een goed Nederlands gezegde te gebruiken.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Forum Rechten