Aap aan het draaien

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Aap in wording ,deze word ongeveer 60 cm hoog gemaakt van meranti en eiken (sloophout )Ik moet nu nog de voeten en handen maken ,moet nog even kijken of ik die ook kan draaien en later doorzagen ,maar daar kom ik ook wel weer uit.
 

Bijlagen

  • PC050001.jpg
    PC050001.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 357
  • PC050003.jpg
    PC050003.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 358
  • PC050004.jpg
    PC050004.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 356
  • PC300026.jpg
    PC300026.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 354
  • PC300028.jpg
    PC300028.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 356
  • PC300029.jpg
    PC300029.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 352
  • PC300030.jpg
    PC300030.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 356

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Nu komt de aap uit de mauw.
Ziet er weer heel goed uit.
Zal dit uw mascotte worden?
Bij mijn is dit pinokkio geworden.
 

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Klopt helemaal Kay Bojesen ,deze apen zijn ook nog steeds te koop ,het ontwerp is geloof ik van 1952 ,ze zijn nog steeds te koop ,voor dit formaat betaal je dan ook zo'n 1475 euro .
Maar ik vind het gewoon leuk om er ook èèn te maken.
 

tuoh

Oud hout
Oei, even op het verkeerde been gezet door de topic titel, dacht hier enkele plaatjes aan te treffen met een aap aan het werk achter de draaibank:D
De realiteit geeft echter juist het omgekeerde te zien, er word aan een aap gewerkt op de draaibank:p
 

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Oei, even op het verkeerde been gezet door de topic titel, dacht hier enkele plaatjes aan te treffen met een aap aan het werk achter de draaibank:D
De realiteit geeft echter juist het omgekeerde te zien, er word aan een aap gewerkt op de draaibank:p
Ja nou je het zegt ,zou wel heel apart zijn en zeker de krant halen;):p
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
78F59B95-CE0F-4C61-B74E-335D1F13E3E8.jpg

Ik vond de aap zo leuk, dat ik er zelf ook een heb gemaakt, maar wel een maatje kleiner (ca 40cm).
 
P

Pel

Guest
Hoe hebben jullie de armen en benen bevestigd zodat die rond kunnen draaien, ik wil de aap ook graag eens maken?

Groet Pel.
 

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Hoe hebben jullie de armen en benen bevestigd zodat die rond kunnen draaien, ik wil de aap ook graag eens maken?

Groet Pel.
Hoi Pel ik heb in de armen een gat geboord van 6 mm daarna de een gat van 12 mm voor de schroefkop ongeveer 10 mm diep en de armen vast geschroefd in het lijf de schroef niet te strak aandraaien zodat de arm kan draaien , bij de handen en voeten heb ik hetzelfde gedaan ,aan de armen en benen heb ik een pennetje gedraaid van ongeveer 15 mm lang en rond 20 mm en in de handen en voeten een gat van 17 mm diep ,daarna de schroef erin gedraaid ,ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven.

gr Sjaak
 
P

Pel

Guest
Ha, nu begrijp ik het, je hebt ze met lange schroeven vanaf de buitenkant er helemaal door losvast aangedraaid, zodat ze in de schroef kunnen draaien. En het gat met een stopje hout dicht gemaakt, ik was aan een moeilijke oplossing aan het denken, bedankt voor de info.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Ha, nu begrijp ik het, je hebt ze met lange schroeven vanaf de buitenkant er helemaal door losvast aangedraaid, zodat ze in de schroef kunnen draaien. En het gat met een stopje hout dicht gemaakt, bedankt voor de info.

Groet Pel.
Ik maak de gaten niet dicht want nu kan je ze nog een beetje na stellen ,dus nette gaten maken . Maar een propje kan ook natuurlijk .
 
P

Pel

Guest
Hoe heb jij het gedaan Pel

Ik moet hem nog maken Sjaak, maar ik zat te denken aan twee ogen met schroefdraad, maar dan heb je een ruimte tussen lijf en armen, jou oplossing is perfect. Soms is de oplossing de eenvoud zelf, maar zat je wat moeilijk out off the box te denken, om maar een goed Nederlands gezegde te gebruiken.:)

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.