Iepen bureau

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Oké, nog een keer laten schaven dus.
Ik heb vier paneelklemmen van een meter en ik heb ook nog twee gewone lijmklemmen van een meter.
Dat zou voldoende moeten zijn, toch?

Hoe lang denk je dat het hout zou moeten liggen? Heb het nu drie weken :)
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Als het ovengedroogd hout is kun je volgens mij gelijk aan de slag:rolleyes: Kijk ondertussen eens naar een mooie verdeling van de planken en check de sluiting van de naden.

Succes! Fons
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Hoi Ernstjan,

Ik heb net een paar iepen bijzettafeltjes gemaakt. (https://www.woodworking.nl/showthread.php?21490-Hoe-poten-bevestigen-aan-Iepen-bijzettafel/page2)
Ik had windgedroogd iepen. heb dat gezaagd en ongeveer een maand binnen laten acclimatiseren. Vocht was van RV 17 terug gegaan naar 4. Bij jou moet dat nu dus ook echt wel voldoende droog zijn. Wel heb ik pas na het drogen gevlakt en geschaafd.
Leerervaring van mij, probeer het wel heel secuur te lijmen. Als je een beetje verschil hebt kan dat enorm in de dikte van je blad uitmaken. En eerst een proefpassing maken en duidelijk markeren. Zo kan je zien of er ook te grote spleten blijven die je niet bij elkaar krijgt.
Afwerken heb ik met Skylt gedaan. Ben ik zeer tevreden over omdat je nagenoeg de originele houtuitstraling/structuur behoud. Maar dat is heel persoonlijk.

Groet Roelof
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.