Algemene figuurzaag werkstukjes

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Aangezien ik veel verschillende figuurtjes zaag en niet elke keer een nieuw topic wil openen (vervuiling) dan maar een algemeen onderwerp (hopelijk mag dat). Ik ben van plan hier nog meer werkstukjes in te posten. Vandaag een poes gemaakt die nooit het vogeltje zal vangen. Is van een oude vloerplank die door de vandiktebank heen gegaan is.

WP_20171229_21_47_15_Pro.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het posten van eigen werkstukken is echt nooit "vervuiling", maar je houdt je eigen werkstukken zo wel mooi bij elkaar. Deze ziet er ook weer strak uit, hoe werk je de randen af, of zijn die na het zagen in 1 keer goed?

jaap
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi Jaap,

Ik gebruik reverse zaagblaadjes, dus tanden naar beneden en iets van 7 tanden omhoog. Daarmee word het erg strak gezaagd. Heb net hele zoot bij Van Rossem gekocht omdat de winkel in België niet reageert.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Leuk gemaakt. Misschien is het leuk, als uitdaging, om verschillende houtsoorten te gebruiken. Bijvoorbeeld eiken en noten om maar een voorbeeld te noemen.

Of meerdere lagen om diepte te krijgen?

Je merkt wel, ik heb ideeën genoeg, maar ik begin er zelf niet aan ;)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Zo weer even bezig geweest, had nog stuk vuren over dat door vandiktebank gegaan was. Dit was echter te dun dus twee platen op elkaar gelijmd. Hierna met een patroon uit mijn nieuwe boek :) een konijn met babykonijn gezaagd.

Het boek :)
WP_20180109_18_44_38_Pro.jpg

De verlijmde platen (ik moet meer lijmtangen hebben)
WP_20180111_07_36_34_Pro.jpg

Konijn ontleed :confused:

WP_20180111_21_30_29_Pro.jpg

Konijn in elkaar :cool:
De knoest zit wel beetje ongelukkig, misschien konijn met myxomatose?
WP_20180111_21_30_01_Pro.jpg

PS, ik scan veel patronen in dus wil je der een doe ff een pm.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Mooi gemaakt. Misschien een tip ik google op afbeeldingen en print deze uit en ga dan met de figuurzaag ze uitwerken. Zo kom je ook tot extra patronen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Het waren twee dunne planken met elk een knoest erin :) afvalhout zeg maar. Ik had alleen de bovenste knoest gezien de onderste niet. Anders had ik wel lopen schuiven, maar zat al aan de uiterste uiteinden helaas. Vandaag ga ik weer plank door vandiktebank halen en verlijmen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik heb de Kity 635, daar zijn vandaag een hele zoot hardhouten planken doorgegaan (wat een tiefuszooi geeft dat zeg en stof). Hierna had buurvrouw nog stuk stuk nieuwe steigerplank (dus zonder troep) die ging er ook doorheen. Die neemt morgen blokken hout me mee van een werkplaats voor minder bedeelden uit Oude Ade. Hier moet ik dan een simpel konijn uitzagen zodat haar cliënt deze kan beschilderen (dagbesteding). Maar de Kity maakt veel hout voor me klaar. Morgen ga ik vuren vloerdelen er door halen heb ik weer hout om te zagen naast het multiplex wat er nog staat.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik heb bij Van Rossem hegner reverse nr's 5, 7 en 9 gekocht. Deze heb ik met nr 7 gezaagd. Eigenlijk wil ik Olson zaagjes maar die shop in belgië reageert niet op mijn mails. Dus nu voorlopig voorraad hegner zaagjes.
 

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
347
254
's-Hertogenbosch
Mooi werk hoor!
Ik heb bewondering voor je geduld en hoe je met een figuurzaag machine overweg kan, dat is niet mijn favoriete machine om het maar netjes te zeggen :)
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Als er feestdagen zijn in België of een verlengd weekend (zgn.brug) krijg je geen reactie.
Zowiezo blijft er wel eens (regelmatig) een mailtje liggen.
Als je na een dag of 3, 4, nog geen reactie hebt gehad is een telefoontje genoeg.
Tja, je kunt er wat van vinden, maar het is nu eenmaal de manier van werken van de goede man.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.