Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 12 van de 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 141
    Prachtig allemaal mensen!!!
    Groeten, Raymond

Ik heb reverse zaag nr 5 hier voor gebruikt. Je moet wel heel langzaam zagen anders stroopt het op.

Zo weer eens zin gehad om te figuurzagen, het begint tegen te staan omdat het voelt als allemaal het zelfde. In principe is dat ook zo. Verheug me nu al op het schuurwerk als nummer 4 ook klaar is straks.

Hier een drieling (bijna identiek maar toch afzonderlijk en apart)
    20190424_213015.jpg

Hoe warmer het wordt in je schuur ,hoe mooier de werkstukken

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Ziet er heel mooi uit , Hans . Je moet er nog één zagen zeg je , maar (heb ik even terug gekeken , hier) je hebt er eind oktober toch ook een gezaagd of ligt die hier bij ?
    Veel succes en geduld met het schuurwerk , wordt ook een flinke klus .Maar dat ga jij wel redden .
    Vr. groet , Jan

Ik heb er nu 3 in totaal Jan, er ligt nog 1 in de schuur die al klein gedeelte gezaagd is. Werk wat nog moet gebeuren. Alles schuren , bij 1 zijkant scharnieren erop zetten , daarna de boel 45 graden frezen en in een vierkant verlijmen. Dan het vierkant op de onderste plaat vast zetten (lijmen) en dan deksel erop. Waarschijnlijk nog rood fluweel stof erin. Daarna afgeven aan de vrouw. Dan is het leerproces werk klaar.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Moet/wil je de zaagsneden ook schuren of niet ? Dus over de dikte van het hout .
    Vr. groet , Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan71 Bekijk Berichten
    Moet/wil je de zaagsneden ook schuren of niet ? Dus over de dikte van het hout .
    Ik schuur alleen het binnenwerk, dus dat je geen houtsplintertjes meer hebt. Heel voorzichtig en dan in elkaar zetten.

Zo weer een update , na een week vakantie was ik wel even aan ontspanning toe en het laatste zijkantje gezaagd. Even grof op elkaar gezet voor impressie wat het moet worden.

20190504_153032.jpg

20190504_153042.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Dat ziet er geweldig mooi uit , Hans . Daar zal je vrouw zeer blij mee zijn als hij straks helemaal af is .

Forum Rechten