Algemene figuurzaag werkstukjes

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Even een update over het doosje wat ik aan het maken ben. De onderkant en bovenkant zijn uitgezaagd (waarschijnlijk teakhout) en de deksel is nu compleet uitgezaagd. Moet nog worden geschuurd.

WP_20180818_12_16_00_Rich.jpg
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Respect hoor!
Dit vergt geduld, geduld, en nog eens geduld
en een vaste hand natuurlijk.
Super gemaakt.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Even een tussendoor projectje schaamteloos foto uitvergroot en veel met vrije hand en op oog gezaagd. Helaas bij het erafhalen van het plakband brak een pootje af. Dus die staat in de lijm nu. Hou em niet zelf is een opdrachtje.

WP_20180929_11_57_09_Pro.jpg

WP_20180929_13_21_54_Pro.jpg

Na het lijmen heeft het beide pootjes weer netjes. Blijkt een hele breuklijn van links naar rechts te lopen waar het pootje af gebroken was.
WP_20180930_00_56_51_Pro 1.jpg
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Mooi werk. Twee weken geleden kreeg ik een figuurzaagmachine van een goede vriend. Nou...eigenlijk kregen mijn kinderen deze zaag. Hij had wel een tijd in een schuur gestaan dus er zit wat oppoetswerk aan. Volgende week even wat daagjes kopen en dan kan er gezaagd worden.
 
P

Pel

Guest
Mooi dat je die vleugels zo dun hebt uitgezaagd, wat ik wel mis, is een dun lijntje bij de kop, dat zou m.i. het gedeelte van de kop en het lijf beter aftekenen? Zomaar een suggestie.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Prachtig die paarden, mooi te zien hoe eigenlijk enkele essentiële lijnen, en wat gaten zo'n mooi beeld geven.

Groet Pel.
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Na lange tijd heb ik ook weer eens een figuurzaag werkstukje.

Ik kreeg een foto van een boompje met de vraag of ik dit na kon maken.
Tuurlijk.

boompje4.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Kijk nog meer prachtige werken. Ik heb ook alweer twee mooie paard sjablonen via het grote boze web gevonden. Maar eerst de doos afmaken.
@Pel, ben het met je eens, had er niet bij stil gestaan. Stuk inzagen en hoofd wordt duidelijker. De bij leverde mij een krat bier op , eerste verdienste van de hegner :)
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
9
Dank je

Tuurlijk ,altijd doen
Ik heb alleen geen patroon meer
Volgens mij heb ik hem ergens gezien als zilveren hanger en uitvergroot printen en uitgesneden
Zal eens zoeken of ik hem kan terug vinden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.