Booromslag vraagje

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Hallo allen,
Ik heb van een kennis een booromslag gekregen.
Echter nu krijg ik de boor en de schroevendraaiers er met moeite in en met nog meer moeite uit.
Het is een tweebeks geval.
Kortom is er variatie of doe ik iets fout?
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Er van uitgaande dat je de passende boren etc. gebruikt, zou ik hem eens demonteren, schoonmaken en olieen. Meestal hebben die dingen decennia op de plank gelegen en zijn ze roestig en zitten vol met oud vet en vuil.
 

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
Hallo Vurenhout,
met iets meer informatie wordt het wellicht mogelijk de oorzaak van je probleem te achterhalen. Bijvoorbeeld: is het een oude-, dan wel een nieuwe booromslag? Fotootje van de boorkop zou al helpen.
 
Laatst bewerkt:

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
20171229_133854.jpg
20171230_085358.jpg
Ik moet de kop nog even ontroesten. Wat ik wel zie is dat de bek niet heel erg spontaan ver open gaat staan. De bek is overigens niet verroest maar heeft mogelijk wel lang dicht gezeten.
Dus alle tips zijn welkom. Ik zal nog even foto's plaatsen van de onderdelen. en met de schuifmaat nameten of het wel begonnen werk is.
 

tuoh

Oud hout
Zo te zien ontbreekt er een essentieel onderdeel(tje), de beide bekken zijn normaal gezien onderaan verbonden door een stukje veerstaal. soms een geplooid plat stukje veerstaal, bij andere uitvoeringen dan weer een rond stukje.

Heb even een paar foto's genomen van één van mijn booromslagen met het bij jou missende onderdeel erop.

IMG_0899.jpg

IMG_0898.jpg
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Ik zal nog een foto van de zijkant maken. Er zit namelijk wel degelijk een veer in maar een hele dunne. Nog dunner dan een paperclip.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Krijg langzaam het gevoel dat de bek niet bij de omslag hoort. Want waarvan ik denk dat het slijtageplekken zijn komen niet overeen met waar ze in zitten.
Waar de rode lijn staat; zover krijg ik ze er in en omdat die van de schroevendraaier iets dunner is kan ik die er wel met enig geweld in krijgen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Tweede foto kun je het veertje zien wat de bek iets open houdt.
20180102_195201.jpg20180102_195215.jpg20180102_195233.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.