Even voorstellen...

Aardman

Nieuw lid
25 okt 2017
8
0
Beste forumleden,
bij deze stel ik me voor op het forum. Ik kom uit het zuiden van het land, woon in een rustig klein dorpje met mijn vriendin samen. Wandel graag met onze hond langs de Maas en in de bossen in de buurt. Daarbij ben ik eigenlijk een keer met een zakmes in een stuk hout gaan snijden en pulken, toen wat opgezocht op internet en van het een kwam het ander...... en er een hele leuke bezigheid aan overgehouden. Ik snij ondertussen met wat mesjes en gutsen van flexcut.

Ik vind het lekker ontspannen om er mee bezig te zijn. Kan al best behendig omgaan met de gereedschappen maar ben niet heel creatief van geest dus werkjes zien er qua verhoudingen nog niet heel best uit maar heb er zeker plezier in. Ben al even aan het kijken op het forum en ben er zeker van hier wat op te steken, dat de messen het ook super in vlees doen ben ik al achter....

groet aardman
 

Aardman

Nieuw lid
25 okt 2017
8
0
Dankje, ik weet niet precies of het hier kan maar wil eigenlijk meteen al een advies vragen over een werkstuk waar ik mee bezig ben. Ben bang het al redelijk verprutst te hebben maar misschien dat iemand met ervaring er nog iets leuks mee weet( nog de vraag of ik het dan kan)
75970AF7-5450-4A2C-BF7E-44E41F4425B3.jpg

het gaat er over dat het gezicht uit het midden is, hoe het precies gebeurt is weet ik niet maar kwam zo uit. Ook een beetje vanwege de barst die steeds groter wordt.
ps heb dit met houtbeitels gemaakt.

Groet.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
VERPRUTST??????
Allereerst welkom
Wat is er mis mee als ik vragen mag, ziet er goed uit doet me een beetje denken aan de beelden van het Paas eiland lekker primitief. Ik houd daar wel van niet veel meer aan doen, je kunt er een bijzet tafeltje van maken bovenzijde vlak maken alleen een rand laten staan aan de zijde van het gezicht.

groetnis, Roeland
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, Ik vind het mooi, ook het hout wat waarschijnlijk al een heel leven aan de Maas heeft gehad is heel mooi. Drijfhout wat je vind aan de Maas leent zich uitstekend om karikaturen uit te snijden, je moet er wel oog voor hebben, maar alles is te leren. Op You Tube staan ook filmpjes over wandelstokken snijden, dat is weer een andere tak van sport maar ook goed te doen.
Dit is een filmpje over gezichten van wood spirits snijden, hij gebruikt een vierkant blokje maar hij legt het heel goed uit en doet voor hoe je het beste kunt snijden.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Aardman

Nieuw lid
25 okt 2017
8
0
Allereerst de beste wensen voor 2018. Waar ik met verprutst op doelde was dat het anders is geworden als gedacht. Was toch van plan om een beetje in het midden uit te komen. Ik ben er zeker tevreden over alleen heb ik steeds de nijging om iets te willen maken aan de rechterkant. Misschien een soort haar ofzo....van de andere kant is het ook een kunst om op tijd te stoppen... ik heb nog wat andere dingen die ik graag wil laten zien maar daar moet volgens mij een apart topic over gestart worden. Ga ik nog doen.

groet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.