Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gandel69 Bekijk Berichten
    Ik heb een TS4000 van de laatste generatie. Die is identiek aan de TS4010 volgens mij. Ik heb wel de 400 volt versie en gebruik (profi) CMT zaagbladen. De zaag gaat gemakkelijk overal doorheen, en geeft een strakke zaagsnede.
    Ik heb de machine gekocht bij een machinehandel en die hebben hem ter plekke afgesteld. En eerlijk gezegd heb ik er nooit wat aan veranderd :-)
    Het enige waar ik wel eens last van heb is de schuinverstelling van het zaagblad. Soms wil de machine niet door naar de 45 graden en dan moet ik even de zijkap loshalen en even met de stofzuiger door de machine.
    ik denk dat er idd niet veel verschil in zit idd, de vorige vertelde wel dat alles zuiver te krijgen nog een klus was,, hoe ist dat bij jou hoe zuiver en haaks is de zaag, en waarom niet voor een festool gegaan b.v

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door conectra Bekijk Berichten
    ik denk dat er idd niet veel verschil in zit idd, de vorige vertelde wel dat alles zuiver te krijgen nog een klus was,, hoe ist dat bij jou hoe zuiver en haaks is de zaag, en waarom niet voor een festool gegaan b.v
    Zoals aangegeven heb ik me nog nooit met de afstelling bezig gehouden, maar ik kan me voorstellen dat je daar een halve dag zoet mee kan zijn. Je kunt op veel plaatsen zaken bijstellen.
    De mijne heeft een digitale uitlezing o.a. voor haaksheid van het zaagblad en dat werkt perfect. De breedte geleider heeft een fijn-afstelling en dat gaat ook prima.
    De haaksheid met de roltafel werkt goed genoeg voor ladekastjes e.d., maar natuurlijk zijn er betere systemen. Doordat het demontabel is lever je je altijd wat aan zuiverheid in.

Ik heb voor deze zaag gekozen omdat ik wat meer power & zaaghoogte wilde (ik had in de praktijk vaak te weinig aan 5 cm zaaghoogte). Ik zocht daarom een machine met een wat zwaardere inductiemotor en riemaandrijving. Ook was ik gewend om met een roltafel te werken en dat gemak wilde ik niet kwijt. Ook moest het niet al te groot zijn door mijn beperkte werkruimte. De scheppach was op dat moment de enige zaagtafel die ik kon vinden die aan die eisen voldeed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gandel69 Bekijk Berichten
    Ik heb een TS4000 van de laatste generatie. Die is identiek aan de TS4010 volgens mij. Ik heb wel de 400 volt versie en gebruik (profi) CMT zaagbladen. De zaag gaat gemakkelijk overal doorheen, en geeft een strakke zaagsnede.
    Ik heb de machine gekocht bij een machinehandel en die hebben hem ter plekke afgesteld. En eerlijk gezegd heb ik er nooit wat aan veranderd :-)
    Het enige waar ik wel eens last van heb is de schuinverstelling van het zaagblad. Soms wil de machine niet door naar de 45 graden en dan moet ik even de zijkap loshalen en even met de stofzuiger door de machine.
    ok nou klinkt ook goed dus,,, er zit volgens mij idd niet veel verschil tussen de 4000 en de 4010.. lijkt me idd ook een prima machine

Het euvel van ophopend stof heb ik ook. Ook met boven en onderafzuiging op de hbm 200. Voor schuinsfstellen gebruik ik sinds kort zo’n digitaal apparaatje wat je op tafel en zaagblad houdt (met magneet). Gister een zero clearance insert gemaakt. Uit MdF 18 mm, past zo. Er zitten nog inbus afsteldchroefjes onder. Gewoon met M6 vastzetten.
    Voor inzagen heb ik wel een 210 mm blad moeten monteren om vrijloop te hebben bij starten zaag. Omhoog draaien en klaar. Uitsparing spouwmes kost iets meer tijd. Werkt echt goed voor splintervrij zagen.
    Is gewoon een degelijke zaag in dit prijssegment
    Laatst gewijzigd door detopo2011; 29-12-17 om 15:46.

axminster heb ik reeds een jaar een heel tevreden over

Forum Rechten