Even voorstellen

dirkcoolen

Nieuw lid
22 aug 2010
10
0
Vermits ik een topic mis waar je je kunt voorstellen (of ik heb niet voldoende rechten, kan ook), zal ik me hier maar even voorstellen.

Reeds een tijd lees ik hier met veel interesse en bewondering mee op het forum. Echter heb ik nog niet het lef gehad om me voor te stellen, want ik ben nog een leek in de houtbewerking en om me zo tussen de echte pro's te begeven moest ik eerst nog wat zelfvertrouwen opbouwen ... ;)

Ik ben Dirk Coolen, 36 jaartjes oud, in het dagelijkse leven vlieg ik een beetje rond in een vliegtuig en de schaarse tijd die ik daarnaast vrij heb, wil ik enerzijds aan mijn vrouw en 4 kids besteden maar zeker ook aan mijn nieuwe hobby : houtbewerking.

De voorbije jaren heb ik voor thuis enkele kasten in melamine platen gemaakt (de ene al wat beter dan de andere) heb me ook al aan MDF gewaagd (hoewel sommigen beweren dat dit geen hout is), maar de drang om te leren en met name het vak van houtbewerking te leren werd steeds groter en groter. Daarom heb ik me ingeschreven in een cursus houtbewerking aan het Syntra (opleidingsinstituut voor volwassenen).

Gisteren heb ik dan mijn eerste 2 'echte' verbindingen gemaakt, een gesloten pen-gat verbinding met spatpen (als ik me niet vergis heette dit zo) en een halfhoutverbinding. Ik moet zeggen (en mijn leraar vond dit ook) het was heel goed gelukt, om niet te zeggen dat het perfect was (en dit zijn zijn woorden, ik zou dit nooit durven stellen want perfect bestaat niet). Vandaar heb ik nu een beetje zelfvertrouwen gekregen om me hier voor te stellen en hopen dat ik in de toekomst enkele projecten kan laten zien.

Toekomstvisie ? Ik zou graag na dit basisjaar iets doen, waarbij ik keukens, badkamers en interieurelementen kan maken en plaatsen. Wil ik hier mee verdienen ? Eigenlijk niet. Waarom ik dit dan wil doen ? Vraag ik me ook af ... Een Belg wordt geboren met een baksteen in zijn maag en ik denk dat ik daarom dit wil doen, om in de toekomst een eigen keuken e.d. te bouwen (hoewel ik al wel mijn eigen inloopkasten heb gebouwd).

Voor de liefhebbers heb ik enkele foto's genomen van mijn verbindingen. Ben er zelf heel trots op, voor jullie is dit uiteraard gesneden koek, maar ja, iedereen moet ergens beginnen en het leren ...
En als jullie het interesseert zal ik proberen ze hier te zetten. Moet ze eerst nog verkleinen en weet nog niet goed hoe dat moet.
 
A

Athanor

Guest
Hallo Dirk, welkom op ons forum!

Zeker een plek waar veel kennis te vinden is, maar ook humor steun en inspiratie, dus je kunt gelijk veel kanten op ;)

Gelukkig kies je ook voor een hobby waar voor beginners zowel als routiniers nog te leren valt.

Veel succes!

Fons
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Dirk

Welkom op het forum. We zijn lang niet allemaal beroepstimmerman. Veel leden doen van alles en nogwat , maar een piloot heb ik er nog niet tussen ontdekt. Die foto's houden we zeker nog van je tegoed. Kan je je woonplaats of dorp in je avatar/gegevens bijplaatsen. Er zijn best wel wat Belgische vrienden op het forum aanwezig. Dat is prettig voor de herkenning.

Hartelijke groet Hugo
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hallo Dirk, van harte welkom geheten door een Bergenaar, die soms ook wel eens halve Belgen genoemd worden. Dat krijg je als je zo dicht bij de Belgische grens woont :lol:
Je zal het hier gegarandeerd naar je zin hebben, dus ik zou zeggen, post maar eens wat leuke fototjes.
Ad
 

dirkcoolen

Nieuw lid
22 aug 2010
10
0
Eerder een vervlogen houtbewerker ... :lol:

Bedankt voor het/de warme welkom. Ik lees de posts hier wel met veel plezier.

Wat het verkleinen van foto's betreft, ik werk met een stuk fruit als computer, dus paint is helaas niet van toepassing. En vermits ik niet zo computergeletterd ben (daarom dus een apple), moet ik nog eens googlen hoe ik dat best kan doen. Hopelijk kan ik dat morgenavond doen, als ik niet ergens ondergesneeuwd sta ...
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Hoi Dirk welkom.

Je werkt met apple dus.

Gaat als volgt:

Zet foto's in Iphoto, indien ze dat nog niet staan.
Dan selecteer je de foto's.
Dan klik je op Archief en Exporteer.
Kies JPeg en grootte daaronder.

Zou nu moeten lukken.

Succes.

Gr Berton
 

dirkcoolen

Nieuw lid
22 aug 2010
10
0
Kijk, daar heb ik wat aan ... Gelijk effekes geprobeerd.

Bij deze de verbindingen waar ik zo trots op ben :D Met de hand gezaagd en daarna de beitel er op los gelaten ...

Attached files
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Hoi Dirk,

Zo dat heb je snel gedaan, maar ja, daarvoor is het een Mac he :lol:

Zien er goed uit je resultaten.

Gr Berton
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.