Bosch bovenfrees van 110V hier gebruiken?

P

Pel

Guest
Gefeliciteerd Stijn, geweldig mooie schatkist die je hebt gemaakt, met mooi passende zwaluwstaarten.

Groet Pel.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Gefeliciteerd Stijn,
Mooie kist, leuk gemaakt.

Wat ik wel humor vind:
Iemand die het gebruik van hand tools propageert een power router sturen als prijs....:)

Groet,
Hans
 
Laatst bewerkt:

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Bedankt voor de complimenten! Ik zag er ook wel de ironie van in, iemand die met handgereedschap werkt een frees opsturen. Maar het is niet zo dat ik een afkeer heb van elektrisch gereedschap. Ik vind het in veel gevallen gewoon minder aangenaam werken met al dat lawaai, stof en kans op letsel. Maar voor seriewerk kan het wel handig zijn. De trafo van 750W is in theorie krachtig genoeg. De frees is 1 horsepower = 745,7 watt. Maar er is wel weinig marge natuurlijk. Ik laat het jullie nog weten of het goed bevonden is of niet.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Even een oud topic van onder het stof halen. Ik had een tijdje geleden 2 identieke bovenfrezen van Bosch gewonnen via Amerikaanse wedstrijd, en ze waren zo vriendelijk om er nog een omvormer (220v naar 110V) bij te sturen. Eén van die bovenfrezen heb ik ondertussen in een tafeltje verwerkt, en nu kan ik heel snel mooie tandverbindingen maken:

IMG_20180330_203649.jpg

IMG_20180330_203737.jpg

IMG_20180330_203815.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.