mujinfang gereedschap

Nick91

Nieuw lid
13 jul 2013
13
0
Hallo,

Ik Ben momenteel aan het Werk bij een scheepsmeubelmaker in Australië.
Op het werk liet een collega van me een schaaf zien die hij in Hongkong voor $200 (ongeveer 22€) had gekocht.

Ik heb hem uiteraard even uitgeprobeerd, en het viel
me op dat zelfs voor mij als leek hij heel erg makkelijk was om mee te werken.

Is er iemand op het forum die ervaring heeft met dit gereedschap en er iets meer over zou kunnen vertellen ?


Link naar de schaaf: http://www.mujingfang.com/t/eng/ite...+and+ItemClass2='Hong+Kong-Style+Jack+Planes'


Bedankt,

Nick
 

Nick91

Nieuw lid
13 jul 2013
13
0
Bedankt gh1 Interessant stukje.

hoe zit het met de prijzen daar ?
Hoorde dat een 12 gelige beitelset in Hongkong ongeveer 350 dollar is en de schaven rond de 300.

Mischien interessant om op de terugweg een paar setjes mee te nemen?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
De fabrikant ken ik niet maar zo'n schaaf heb ik ook maar dan antiek het zijn geweldige schaafjes je kunt ze zowel op trek en als op duw gebruiken. Dus op duw zoals een blokschaaf op trek zoals een Japanse schaaf maar je kunt hem ook aan z'n vleugels pakken zowel op trek als duw.
Hier een foto van mijn chinese schaafje en een foto met m'n eigen gemaakte schaaf.

IMG_4917.jpg

IMG_4918.jpg

https://www.woodworking.nl/showthread.php?11717-Chinese-lessen-houtbewerking&highlight=zefeng+zhang
en een linkje naar een chinese vakman die oa dit soort schaven maakt.

Groetnis, Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Bij Dictum kun je alleen de kleine schaafjes kopen plus minus 18 cm lang en kleiner een soort miniatuur schaafjes dus.
Als je direct in HongKong kan kopen heb je meer keus en het scheelt ongeveer 40% met de Dick prijzen.

Groetnis, Roeland
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Dorian bracht meubelmaker in berlijn, was er ook erg tevreden mee las ik op instagram, de kleine smoother heeft hij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.