Verstevigen blokhut deur

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Ha mede forum leden,
Mijn werkplaats zit in een blokhut schuurtje, deze is voorzien van 2 openzwaaiende deuren.
De deur waar het slot in zit begint boven schuin te lopen en het lijkt er op alsof de constructie steeds zwakker wordt. Ik kan met mijn vingers, vanuit de bovenkant ook makkelijk de deur langzaam aan open rukken.

Hoe zou ik deze constructie kunnen verstevigen? Het is maar een simpele deur zoals je in de fotos kunt zien.

AF1QipNK6rnYWhtpYaswTuG0Dj0C_U2E5-KQVPMYOFk-
IMG_20171224_122718.jpgIMG_20171224_122749.jpg
 

tuoh

Oud hout
Zijn dat gerecupereerde binnendeuren die nu dienst doen als buitendeur?

Het deurblad is aan het scheluw trekken, en zo te zien ook aan het afzakken, vermoedelijk door vochtproblemen (infiltratie) Wat er op duid dat de lijm aan het bezwijken is (geen watervaste lijm)
Je kan enkel hopen dat na de winter, bij hogere temperaturen en dalende vochtigheid, één en ander terug wat gaat normaliseren qua scheluw staan.

Aan het scheluw trekken kan je weinig of niks doen, je kan wel de deur terug beter laten aansluiten tegen de andere door de onderhoek van de tweede deur wat naar binnen te dwingen door de kantschuif te verboren. Zo komt de tweede deur ook scheluw te staan in de andere richting, resultaat is dan een vlak aanliggende makelaar.

Maar op de langere termijn zijn er andere en meer ingrijpende maatregelen nodig vrees ik.

Ps: zo te zien is het glas aan de buitenzijde ook niet afgekit?
 
Laatst bewerkt:

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Zijn dat gerecupereerde binnendeuren die nu dienst doen als buitendeur?

Het deurblad is aan het scheluw trekken, en zo te zien ook aan het afzakken, vermoedelijk door vochtproblemen (infiltratie) Wat er op duid dat de lijm aan het bezwijken is (geen watervaste lijm)
Je kan enkel hopen dat na de winter, bij hogere temperaturen en dalende vochtigheid, één en ander terug wat gaat normaliseren qua scheluw staan.

Aan het scheluw trekken kan je weinig of niks doen, je kan wel de deur terug beter laten aansluiten tegen de andere door de onderhoek van de tweede deur wat naar binnen te dwingen door de kantschuif te verboren. Zo komt de tweede deur ook scheluw te staan in de andere richting, resultaat is dan een vlak aanliggende makelaar.

Maar op de langere termijn zijn er andere en meer ingrijpende maatregelen nodig vrees ik.

Ps: zo te zien is het glas aan de buitenzijde ook niet afgekit?

Deze blokhut is inmiddels alweer 14 jaar oud. Het zijn nooit echt stevige deurtjes geweest maar omdat mijn waardevolle spullen er nu in zitten wil ik er wat meer aandacht aan geven.
Ik had al de verwachting dat ik er zelf wat deuren in zal zetten van massief hout - zonder ruiten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.