(Gezocht) Woodpeckers MT Doweling Jig

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Start kosten anodiseren
Bij Holland anodiseren kost 50 euro incl btw voor een kilo aluminium komt er 10 euro bij. Hard anodiseren kost 5 euro extra.
Ik laat vaak mij werkstukken doen daar.
Voor toolling is aan te bevelen hard anodiseren.
Is slijtvaster.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Hoeveel intressen is er naar deze mal?

Ik ben instrumentmaker van beroep.
Ik kan dit makkelijk maken van aluminium met boorbussen er in die je maar wilt.
En natuurlijk als gebruikelijk voor me voor simpel werk op 500 honderdste nauwkeurig.
Ik heb best belangstelling. 500 honderdste is 5mm of lees ik het niet goed? Die afwijking is een beetje veel:eek:
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
500st is 500st van een mm.
Ik ben geen bouwvakker🤣
Ik werk als instrument maker in de metaal.
Wij werken normaal op de 100st van een mm.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat begrepen we wel, maar er stond geen 500st maar 500 honderdste, en dat is ind. 5mm ;)
Lees ook wel draadjes van je op cnczone, dus weet écht wel dat je iets (lees veel) nauwkeuriger werkt dan 5mm

Bouwvakken is ook leuk hoor, doe het die jongens niet na (zonder bouwvakkers weinig huizen ;-))
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Maar laten jullie het freeswerk uitbesteden? Als ik even snel de tekening zag die hier gepost werdt.
Gaat een van de 5 onderdelen gauw 20 a 30 euro kosten om het te laten frezen.
Of je moet echt in een grote aantal laten doen dan praat ik over 40 a 50 stuks dan gaat de prijs richting de 10 euro per onderdeel.

De boorbussen hebben allemaal diverse buiten maten. Je zou dan met een verloop bus moeten werken of je maakt ze zelf van zilverstaal en nadat je het bewerkt gedraaid/geboord en draad gesneden hebt.dan in de vlam harden.
Dan heb je een harde boorbus op je eigen maat.
Maar let op.als je het van zilverstaal maakt mag de dia meter niet groter worden dan 25 mm omdat grote maten staf zeer moeilijk te verkrijgen is.
Als vuist regel kan je tot 16 mm makelijk verkrijgen.
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Nog een tip let er op dat je het makelijk uit aluminium staf kan maken en dat je zeg maar rond om van je werkstuk 1 mm heb dus als voorbeeld staf 20x30 wordt een werkstuk van 18x28 mm.
Dit zorgt er voor dat het in een pas kan gefreest worden en een clean up pas er langs. Dus de tool time wordt hierdoor kort je bepaald hier mee de uiteindelijk prijs.
Zorg ook dat de snijkant van de frees wel het hele werkstuk in een keer kan pakken.
Zodat er een standaard frees er voor kan gebruikt worden.
Er bestaan extra lange frezen maar dan moet je met je feedrate heel stuk omlaag.
Dus langere machiene tijd en die betaal je .
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik doe het zelf, over het aantal banen maak ik me nog geen zorgen, in ieder geval bedankt voor de tips

De boorbussen is de makkelijkste oplossing een passend middenstuk voor elke maat, dan hoef je niks af te draaien en/of op maat te laten maken, volgens mij ook de goedkoopste oplossing, ik kijk nog even rond/denk er over na.....
Wellicht heeft ali ook boorbusjes voor weinig, houtbewerking hoeft niet tot een honderste nauwkeurig
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
Kijk even op www.madler.de
Daar zie je de din maten en je kan 3d modellen downloaden en ook zie.je de prijs als.je met je muis over het winkelmandje gaat.
De prijs wordt meestal.de zelfde prijs als het bij een aandrijf techniek winkel koopt die madler leveren.
Wij werken met madler dat is kwaliteit en niet duur.
Zeg maar de oude Bosch blauw okee geen festool maar gewoon goed spul.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dank je, ik ga er zeker naar kijken

[edit] ik zie geen winkelmandje en/of prijzen
zien er wel goed uit
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.