Stofzuiger of Centraal systeem?

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
Even iets heel anders. Ik ben van plan om boven mijn werkbank een arm te maken met stofzuiger aansluiting en perslucht en stroom. Maar ik zit te bedenken kan mijn stofzuiger wel 10 meter met slang afleggen want zover moet die ongeveer komen voor de arm. ik heb een ctl 36 festool en weten jullie dat dan.

Alvast bedankt voor reactie
 

WR1944

Oud hout
Ik heb geen ervaring met die lengtes en die stofzuiger. Dus wordt het een algemeen antwoord.
Maak de slang zo dik mogelijk om zo optimaal mogelijk te kunnen werken. De CTL36 is mobiel dus probeer de stofzuiger dichter bij je werkbank te krijgen.
Ik weet niet wat je spaanproductie is en welk apparaat je wilt gebruiken maar ik ben dik tevreden met m'n Festool MINI met een TS55, Domino, OF1400 of RO90. Pas bij een meer dan halfvolle stofzak merk ik wat terugloop van de zuigkracht. Dus met een CTL36 moet je heel wat meer aankunnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.