systainer opberg systeem

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Op dit moment is mijn gereedschap op meerdere plekken opgeborgen omdat ik nergens genoeg ruimte heb. Dit is echt niet handig en ik ben aan het kijken of dit anders kan.
Nu zat ik te denken om al mijn handgereedschap op te bergen in systainer zodat ik alles in 1 keer kan meenemen.
Nu is het het systainer systeem best een hele duren oplossin. Dus mijn vraag: aan andere is die dit al reeds gedaan hebben wat is handig en wat niet.

Ik zit aan het volgende te denken:

- SORTAINER SYS 4 TL-SORT/3
te gebruiken voor het opbergen van klein handgereedschap. zoals afteken regeerdschap schroevendraaiers en tangen
- SYS-StorageBox SYS-SB
Groot handgereedschap. zoals steeksleutels, bacos, waterpomp tang en zagen
- Festool SORTAINER SYS 3-SORT/12
Het opbergen van veel gebruikte schroeven. Zou dit niet te zwaar worden?

Ik hoor graag jullie sugesties.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ik heb een paar maand geleden een hele zooi systeemboxen van AUER gekocht vanuit dezelfde overwegingen. Het type dat ik kocht is net als de Systainers 30*40 cm, past zelfs op/in de SYS-laden, flexibel in te richten en in te delen met diverse maten bakjes, maar is veel goedkoper. De kwaliteit is in de praktijk ook overtuigend.
Sindsdien heb ik ook toolboxen van AUER gekocht, met dezelfde maat (ze zijn niet uitwisselbaar met de systeemboxen).

Check het: https://www.auer-packaging.com

Ik heb trouwens ook de Sortainers en Sysboxen van Festool; ben wel aan het wieden — alle Classic-modellen Systainers gaan eruit.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Ik heb zelf 2 sys sort in verschillende uitvoering en vol vond ik ze zwaar worden om mee te nemen. Dus heb een systainer met losse bakjes die ik vaak gebruikt. en rest van de schroeven zitten in bulk ook in bakjes en zondig wissel ik ze.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Wat inspiratie:

https://youtu.be/G8rRBV57fW8

https://youtu.be/dxkvOMV0C6Y

https://youtu.be/AetumOXfzBU

Hoe wil je ze gebruiken? Op een vaste locatie in de werkplaats thuis, of mobiel op verplaatsing?
Heb je voor de rest al wat systainers, een stofzuiger met sysport etc.?

Had ik al gezien. Maar deze man is zo langzaam! heb niet het geduld om naar deze man te kijken.

mijn spullen staan niet waar ik werk. Dus ik wil iets hebben dat ik handig mee kan nemen naar mijn werk plek. Het is voor de hobby.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Zo'n sortainer vol schroeven gaat heel zwaar zijn. Mooi om in de werkplaats stationair te hebben staan, maar onpraktisch om mobiel mee te werken denk ik. Ik heb zelf een systainer 1 vol met bakjes schroeven, en die vind ik al zwaar...

Hoe ik werk, en dat vertelt die Peter Parfitt ook, is zo: ik heb een assortiment van die losse Festool bakjes (60x60, 60x120, 120x120mm, ...) en ik neem enkel de schroeven (of andere zooi) die ik ga nodig hebben mee wanneer ik vertrek. Want geef toe: wanneer heb je je volledige assortiment van 3,5x15 tot 6x120 nodig... ?

Ik gebruik zelf vooral de grote sys-tb. Daarin zit dan mijn accu machine, set boren, set bits, afteken/meetgereedschap (swanson speedsquare, incra t-rule 150mm, lineaal 300mm, schuifmaat, kleine blokhaak), schroevendraaier, hamer, rubberenhamer, tang, houtlijm, stanleymes, ...
Bijkomend neem ik meestal ook een sys-mft mee met daarin wat t-track lijmklemmen, benchdogs, benchcookies, bijtel, vijl, ijzerzaagje, hulpstukken stofzuiger, ...
Deze zitten dan goed vol, en dus redelijk zwaar, maar wel compact.
Die sys-sb ziet er ook wel leuk uit, maar ik heb er nu geen nood aan. Vind die sys-tb net zo handig omdat de accu machine er in kan.

Voor transport gebruik ik mijn CTL-midi met sysdock, en een sys-cart. Ik heb elke donderdagavond avondschool, dus zeul ik wel heel wat heen en weer. Afhankelijk van waar ik mee bezig ben sowieso de ctl + ts55, domino, schuurmachine, bovenfrees, ... + dan dus sys-tb en sys-mft.
Ik laad alles in 1x uit men wagen op de ctl en sys-cart, en wandel fluitend de werkzaal binnen met 6 systainers en stofzuiger die naast me rollen. Zalig...

Maar dat is dus enkel zo als je wat in het festool systeem zit. Nu enkel en alleen om wat handgereedschap en schroeven over te stappen gaat minder interessant zijn waarschijnlijk. Dan zijn er ook andere alternatieven zoals hierboven al verteld.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik heb een paar maand geleden een hele zooi systeemboxen van AUER gekocht vanuit dezelfde overwegingen. Het type dat ik kocht is net als de Systainers 30*40 cm, past zelfs op/in de SYS-laden, flexibel in te richten en in te delen met diverse maten bakjes, maar is veel goedkoper. De kwaliteit is in de praktijk ook overtuigend.
Sindsdien heb ik ook toolboxen van AUER gekocht, met dezelfde maat (ze zijn niet uitwisselbaar met de systeemboxen).

Check het: https://www.auer-packaging.com

Ik heb trouwens ook de Sortainers en Sysboxen van Festool; ben wel aan het wieden — alle Classic-modellen Systainers gaan eruit.

Die heb ik opgeslagen in mijn favorieten. Ik zit altijd te knoeien met opbergdozen van de Praxis, waar je de hoofdprijs voor betaald en je waardeloze kwaliteit voor krijgt.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik zit al best diep in het festool systeem. Maar heb ook een paar systainer van bosch en mafell. Nu leek het me niet handig om er nog een systainer systeem er naast te nemen.
Maar waarom ook niet eigenlijk. het https://www.auer-packaging.com is toch wel de heflt goedkoper. en dat is wel een verschil. en als ik even ga tellen kan ik zo 10 systainers vullen.

Ik zou alleen graag van wat meer mensen willen horen hoe het auer systeem bevalt en hoe ze het gebruiken.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
In mijn optiek zijn Tanos systainers leuk voor het opbergen van je grotere handgereedschap, en als je Festool of Mafell koopt is het leuk om ook een paar andere dingen erin te kunnen opbergen. En als je echt mobiel werkt dan is het kunnen stapelen/koppelen en de standaard maat ook een flink voordeel.

Maar om in een vaste weekplaats dingen op te bergen, en al helemaal veel kleinere dingen, dan is het een veel te dure en ook onpraktische oplossing. Een goede gereedschapswagen of een kast met laden is vele malen handiger. Ben je ook gelijk van dat (breekbare) plastic af en kan je fatsoenlijk gebruik maken van alle ruimte ipv beperkt te zijn door de maximale breedte maat en al het verlies in de hoekjes en de deksel.

En voor dingen als schroeven prefereer ik een systeem waarbij alle vakken zichtbaar zijn. Niets is irritanters om kistjes open te moeten maken om te zien wat er allemaal inzit. Maar ook hier is een vaste la met vakken vaak een veel goedkopere en praktischer oplossing.
 
Laatst bewerkt:

berrybonzo

Nieuw lid
5 dec 2017
16
0
Inmiddels ben ik ook aan de systainers geslagen en heb een site gevonden waar deze (Festool) redelijk goedkoop aan de prijs zijn.
Ik gebruik de sys 1 met opperbakjes en heb deze ook goed gevuld, waarom zou je eigenlijk een sys 3 nemen voor het opbergen? Wil je de doosjes er los in stoppen o.i.d.?
Persoonlijk vind ik de sys1 niet te zwaar.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
systainers van festool zelf,,

vind ik zelf een goede keus,, je kunt ook een rack laten maken bij transportainer.
heb ik zelf laten doen en echt geweldig.. ben je niet 3 zaterdagen aan het zagen met hout,,

maar goed andere systemen zouden zeker ook prima zijn..

suc6 met de aankoop

groet robert
 

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
Hoi EVS

Ik wil ook graag zoveel mogelijk opbergen in systainers aangezien ik een garage heb die ik moet delen met de fietsen en de wasmachine ben ik genoodzaakt om mijn "werkplaats" mobiel te maken.
En na gedane zaken weer op te ruimen. Heb gelukkig een zolder op de garage dit is voor mij een grote inloopkast met gereedschap en materiaal.

Ik ben ook lang aan het dubben geweest Festool/Makita systainers. Aangezien ik nog niet in het bezit ben van een systainers systeem heb ik zojuist het systeem van auer aangeschaft 3 stuks om mee te beginnen.
Scheelt echt de helft in kosten
Ook ik ben van plan om mijn handgereedschap in z'n box op te slaan.
Ik had dit al helemaal uitgewerkt voor een Festool systainer en daar wilden ik morgen aan starten maar dit wordt dus weer even het huiswerk opnieuw maken, en mijn plan aanpassen.
Kan je dus over enkele weken mijn bevindingen melden, maar dan zal je wel al geslaagd zijn!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hier nog iemand die de garage moet delen met de auto, fietsen ed. Ik ben ook aan het kijken voor een opbergsysteem, want nu kom ik zot dat alles overhoop ligt. Als je dan iets nodig hebt moet ik soms 10 min zoeken vooraleer ik het gevonden heb... De boxen van Auer-packing kwam ik gisteren tegen via Pinterest. Ik wou 3 alternatieven voor de sysbox 1 met bakjes bestellen... in de winkelwagen en dan de verrassing... 54 euro transport! Dit word blijkbaar als pallettransport aangerekend ipv vouwdoos aan 15euro...
Vervolgens naar revieuws gaan zoeken voor deze firma... hoofdzakelijk veel slechts gelezen, slechte service, levertermijnen die niet overeenkomen met wat er eerst gemeld werd, verkeerd geleverde goederen die niet teruggenomen / terugbetaald worden... ben eerlijk gezegd afgehaakt! Het systeem ziet er nochtans mooi en betaalbaar uit!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ben nu op de site "Kostershop" gebotst, hier wel hele goeie revieuws over de firma. Het gaat hier om bti-systainers, duurder dan auer-packing, maar toch nog pak goedkoper dan festool...
Iemand ervaring met deze systainers?
Zelf maken is ook een optie, er zijn hier een paar interessante topics over, maar daar gaat weer een hoop tijd in... mijn doel is om zo snel mogelijk op te ruimen, want ik moet zo snel mogelijk aan een volgend projectje beginnen...
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Vervolgens naar revieuws gaan zoeken voor deze firma... hoofdzakelijk veel slechts gelezen, slechte service, levertermijnen die niet overeenkomen met wat er eerst gemeld werd, verkeerd geleverde goederen die niet teruggenomen / terugbetaald worden... ben eerlijk gezegd afgehaakt! Het systeem ziet er nochtans mooi en betaalbaar uit!

Uit eigen ervaring weet ik dat het redelijk functioneert bij Auer. Deze boxen waren net gelanceerd en sommige elementen bleken in de productie problemen op te leveren. Daardoor heb ik bij mijn eerste bestelling een deel niet ontvangen, maar dat is uiteindelijk goedgekomen. Tweede en derde bestelling gingen probleemloos.
Er werd vlot gereageerd op e-mail, dus dat is niet negatief... De gevonden negatieve reviews zijn natuurlijk vaak uit frustratie geschreven - men is niet snel geneigd om bij een vlotte levering een hosanna-bericht te schrijven (de menselijke natuur!).

Die leveringskosten zijn wel een dingetje, maar als je bijv. met iemand anders 'deelt' zit je al snel boven de limiet & betaal je die niet.

Ik ben zeer te spreken over de boxen, zowel de assortiments- als de toolboxen.

Je moet hierbij niet vergeten dat Auer geen consument-gericht bedrijf is, maar B-to-B werkt & als ze gaan merken dat particulieren gaan bijdragen aan het resultaat, ze ongetwijfeld die extra kosten gaan aanpakken (tenminste, dat zou ik doen als het mijn toko was).
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Een systainer is een systainer.... verschillend kleurtje en opdruk wellicht. Maar allemaal een Tanos ontwerp en productie door Gardena (of soms in licentie).

Die van BTI zijn ook op vele plekken te koop, maar de goedkoopste die ik kon vinden zijn de Festool versies via amazon.de....
 
Laatst bewerkt:

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
MMMM heb mijn bestelling gedaan wordt dus afwachten.

Tot nu toe wordt ik wel netjes optijd geinformeerd...Spannend
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Hier in de familie wilden ze mij een deel sorteer boxen cadeau doen voor nieuwjaar(Kerstmis) begin November de bestelling geplaatst en heb nog steeds niets. Er zouden weer productie problemen zijn...
 

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
Update auer systainers

Status mijn bestelling voor diegene die twijfelen.

Heb op 27-12 2x een bestelling geplaatst van
1 3x"systaier" levertijd 5 dagen volgens auer
2 9x opbergkisten levertijd 4 weken volgens auer

28-12 betaling gedaan van beide orders
2-1 mail van auer bevestiging van betaling
Dus vanaf nu 5 dagen verzendklaar maken
2-1 mail van auer dat mijn eerste bestelling systainers zijn overgedragen aan GLS
5-1 zojuist dus een kadootje thuis van 3 systainers

Prima toch sneller als dat ze op hun website aangeven
Nu nog de tweede bestelling afwachten.

Ben zeer positief over deze systainers eerste indruik.
Degelijk en strak uiterlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.