Geboortebord met intarsia (kraamcadeau)

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hoihoi,

Begin deze maand heb ik de eer gekregen om meter te worden van een lief klein jongetje dat de naam Mathis kreeg.
Hiervoor heb ik een geboortebord gemaakt! Aan de hand van intarsia.

Ik weet dat het proces simpeler was als ik een figuurzaagmachine zou gebruiken, maar die ik heb zaagt redelijk scheef dus zou alleen maar meer miserie opleveren.
Heb nog steeds mijn smaller zaaglint er nog niet op liggen, omdat ik dit breder nog nodig heb voor mijn volgende project. En anders moest ik het alweer wisselen, gaat nog niet zo vlot hier :). Dus dan maar een beetje meer schuurwerk, maar heb ik helemaal geen problemen mee!

DSC02465-001.jpg
Voor zij die geïnteresseerd zijn in het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=vyM3g9SuFcY&t=2s

Groetjes Jolien!
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt Jolien, even een vraag, waarom duwen ze in België de auto in, en uit de garage, is dat om benzine te besparen?;)

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!
Pel, nee dat is niet om benzine te sparen haha :), maar waarom ik dat dan doe kan ik ook niet op antwoorden haha. Eerder vanuit: hij is sneller buitengeduwd met de hand dan de sleutel gaan halen en starten...
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Och Jolien, je bent niet de enige die de auto liever een paar meter duwt dan dat hij de motor start. Ik doe dat ook. Heb ik geleerd van mijn vader zaliger die dat zelfs vaak met de tractor deed. Was wel afhankelijk van de vloergesteldheid natuurlijk.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Jolien,
sorry voor late reactie... weer eens mooi gemaakt.

en dat autoduwen in Belgie... niet iedereen kan dat. Ik kan dat niet, want dan staat de wagen na een paar tellen op straat omdat mijn binnenkoer berg af loopt.:eek:
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Leuk project en het eindresultaat mag er zijn hoor.

Het is alleen zoals je al aangeeft niet de meest vanzelfsprekende manier om intarsia te maken. Er zijn op Youtube figuurzaaginstructiefilmpjes te vinden die laten zien hoe je een figuurzaag kan afstellen. Misschien de tafel iets kantelen, beter zaagje of hogere spanning?
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel voor het advies Jan-Pieter! Ik bekijk het even, maar trek voorlopig mijn plan op de lintzaag die het stukken beter doet dan de figuurzaagmachine, waarin ik me toch alleen maar opjaag dan :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.